Опасно ли е натъртеното ребро и какво да правим?

Натъртено ребро

В човешкото тяло има 24 ребра, които защитават вътрешните органи и ни помагат да дишаме. Директният удар в гръдния кош може да доведе до появата на рейки, счупване или отделяне от гръдната кост. Докато насинените ребра са изключително болезнени, в повечето случаи те могат да се излекуват сравнително лесно.

Натъртените ребра се срещат често при състезатели по борба, но могат да се появят и при други спортни контакти. Това нараняване е незабавно болезнено и изтощително за първите няколко дни. Дишането, кихането и кашлицата също могат да бъдат изключително болезнени.

Най-вероятната причина за наранени ребра е удар в гърдите. Това притиска ребрата към заобикалящите ги мускули и ударът може да ги нарани. Въпреки че увреждането се нарича натъртено ребро, по-голямата част от болката е причинена от наранявания на околните мускули и хрущял на ребрата.

При контузия в ребрата първото нещо, което трябва да се направи, е да се види дали става въпрос за натъртено или счупено ребро. Симптомите на натъртване са болка в увредената област, болка, когато дишате, движите се, смеете се или кихате. Също така възможни са мускулни спазми в гръдния кош. Появяват се подуване и хематоми. Кожата може да придобие синьо-зелен цвят.

Гръден кош

Като цяло натъртените ребра не са опасни, стига травмата да се лекува навреме. Първото нещо, което трябва да направите, е да вземете аспирин, ацетаминофен, ибупрофен или напроксен за болка/възпаление. Избягвайте дейности, които причиняват болка в ребрата, включително спорт.

Налагайте травмата с лед за 15-20 минути, 3-4 пъти на ден, за да облекчите болката и да намалите възпалението в ранните стадии след нараняването. Важно е да знаете, че каквито и средства да прилагате за тази травма, това, което ще ви излекува, е времето. Отнема около 3-4 седмици, преди да се върнете на работа. Също така не забравяйте да дишате възможно най-нормално. Дълбокото и често вдишване може да увеличи риска от пневмония.

Избягвайте тежките упражнения и физическа активност.Може да сте в състояние да тренирате други части на тялото, които не причиняват болка или по-нататъшно нараняване на ребрата. Започнете с ходене и леко вдигане на тежести, стига това да не влошава проблема и докато болката от дишането е поносима.

Рейтинг

4.7
Общо 3 гласували
5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари