Ефикасни упражнения при шипове на врата

Ефикасни упражнения при шипове на врата

Шиповете във врата могат да превърнат ежедневието ви в кошмар. Честото стоене в лоша поза или артритът могат да доведат до постепенното образуване на костните израстъци, които причиняват болка и ограничават свободното движение на главата. За съжаление, няма начин да премахнем шиповете. Лечението се насочва главно към облекчаване на болката и отслабване на напрегнатите мускули.

Ефикасен начин да намалите неприятните усещания във врата са упражненията. Можете да ги правите дори и у дома, за да облекчите схващането и бодежите.

Първото упражнение е за раздвижване. Започнете с ръцете и раменете си, като правите кръгообразни движения. След това бавно извийте врата си надясно, като приближите ухото си до рамото. След това бавно извивайте главата си в кръгове по посока на часовниковата стрелка пет пъти, а после върнете главата си обратно в неутрално положение. Повторете упражнението, само че този път като наклоните наляво и след това въртите главата си обратно на часовниковата стрелка. В края на упражнението се изправете на пръсти и изпънете шията си възможно най-много.

При второто упражнение започнете да гледате само напред. Бавно повдигнете двете рамена право нагоре, като се стремите да не помръдвате главата и врата си. Задръжте тази позиция за пет секунди, след това се върнете в началната позиция. Повторете това упражнение 10 пъти.

В следващато упражнение, като гледате право напред, започнете бавно да спускате брадичката до гърдите си. Задръжте тази позиция за пет секунди, след което се върнете в началната поза. Повторете това упражнение 10 пъти.

Ефикасни упражнения при шипове на врата

В последното упражнение изпънете врата си. Сложете ръката си върху дясното ухо и започнете да натискате главата си, като в същото време се опитвате да не я промръдвате. Идеята е да създадете съпротива и напрежение във врата си. Правете това за десет секунди, като след това смените ръцете си и подновите натиска от лявата си страна за десет секунди.

Можете да правите упражненията последователно или сами, в зависимост от това кое от тях действа най-добре срещу болката ви.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари