Мит срещу реалност: Какво представлява паник атаката?

паник атака

Паник атаката е състояние на внезапен и необясним страх, учестен пулс, недостиг на въздух. Обикновено, когато им се случва за първи път, хората не са подготвени за това и у тях настъпва силно притеснение и объркване. Има много погрешни схващания за това какво представляват паник атаките. В тази статия ще разлгледаме най-често срещаните митове за тях.

Мит 1: симптомите на паник атаки са еднавки при всички. Това не е така. Тези състояния могат да се проявяват по различен начин и с различен интензитет при различните хора. Най-често срещаните симптоми са задух, учестено дишане, усещане за загуба на контрол, виене на свят, гадене. Можете да почувствате всички или само някои от тях.

Мит срещу реалност: Какво представлява паник атаката?

Мит 2: Паник атаките са умишлени действия за привличане на внимание или съжаление. Противно на вярванията, паническите атаки са нещо, което хората не могат да контролират. Не знаем точно какво причинява панически атаки, но знаем, че те често могат да бъдат предизвикани от стресови събития, психични заболявания, промени в околната среда или начина на живот или други неуточнени стимули. Паническите атаки са неволни и често се случват без предупреждение.

Мит 3: Хората, страдащи от атаки на паники, се нуждаят от спешна медицинска помощ. Понякога може да е доста притеснително да наблюдавате някой, който изпитва панически атака, но е важно да запомните, че той не е в опасност. Най-доброто, което можете да направите, е да останете спокойни. Мака, че е важно човек да може да различи паник атаката от сърдечен удар, обикновено хората, които са запознати с пристъпите на паника, могат да направят тази разлика. Ако сте близо до някой, който е изпаднал в това състояние и вече сте ги попитали дали се нуждае от помощ, най-добре е да уважите неговия отговор и помоли да бъде оставен на спокойствие.

паника

Мит 4: Само хора, диагностицирани с психично заболяване изпитват пристъпи на паника. Истината е, че всеки може да преживее паник атака, дори без диагноза за психично заболяване. Тези състояния могат да се появят вследствие на посттравматично стресово разстройство, стресова работна или училищна среда и недостатъчна почивка.

Най-добрият начин да намалите честотата на паник атаките е да направите някои важни промени в живота си. Опитайте се да ограничите стреса и ако той е на работното ви място, обмислете да смените работата и ежедневната си среда. Хранете се здравословно - сведете до минимум пиенето на алкохол и кофеин. Спортувайте – спортът положително намалява стреса и избистря ума.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари