Лесни трикове да намалим кръвното си налягане по естествен начин

поддържане на нормално кръвно налягане

Почти половината от българите имат високо кръвно налягане, според различни проучвания сред населението.

За високо кръвно налягане се счита, когато е в границите на 140/80 mmHg до 130/80 mmHg. Всичко под 120/80 mmHg се счита за нормално кръвно налягане. Високото кръвно налягане може да бъде причинено от фактори като начина на живот и генетиката или, обикновено, комбинация от двете. Може да бъде опасно, ако не се лекува, тъй като повишава риска от инсулт.

За хора, които не са в състояние естествено да намалят нивата на кръвното си налягане, може да се наложи лечение. Все пак, ако високото Ви кръвно налягане е резултат от нездравословни навици, извършването на някои прости промени в живота ви може да помогне за намаляване или дори премахване на нуждата от лекарства, отпускани по лекарско предписание.

Вижте в следващите редове пет лесни начина да намалим кръвното си налягане, без това да наложи приема на лекарствени средства.

Поддържайте здравословно тегло

Теглото е един от най-важните фактори за здравето на сърцето. Свалянето само на няколко килограма значително ще намали кръвното налягане. Причината е проста – излишните килограми затрудняват работата на сърцето и го подтикват да работи на много по-бързи обороти, което застрашително заплашва здравето му.

Спортувайте

спортът е добър начин за поддържане на нормлано кръвно налягане

Повечето здрави хора трябва да практикуват поне 150 минути умерена интензивна тренировка всяка седмица. Ако обаче трябва да намалите кръвното си налягане, Световната здравна организация съветва в рамките на тези 150 минути да се стремите да практикувате 40 минути по-висока интензивност (умерена до енергична) три или четири пъти седмично. Ако започвате от нулата, постепенно увеличавайте минутите за упражнения, като потърсете съвет от специалист. Дори само няколко минути на ден лесни упражнения могат да помогнат за понижаване на кръвното налягане, показват проучванията.

Намалете солта

Повечето българи прекаляват със солта. Препоръчителната доза е 2300 милиграма (около една чаена лъжичка) на ден. За съжаление, малко са хората, които спазват тази норма. Последни проучвания обаче показват, че ако не само се придържаме към нея, а я намалим с 20%, можем да решим проблема с високото кръвно налягане. Според данните при близо 70% от хората, намалили приема си на сол под установения минимум, проблемът с кръвното е изчезнал.

Яжте здравословно

За още по-голямо въздействие върху нивата на кръвното налягане опитайте така наречения Диетичен подход за спиране на хипертонията. Освен да намалите солта, яжте повече плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни и нискомаслени млечни продукти. Тези продукти съдържат големи количества калций, магнезий, калий и антиоксиданти, които допринасят за понижаване на кръвното налягане.

здравословно хранене за перфектно кръвно

Заредете тялото си с пробиотици

Нови проучвания показват, че при хората, които консумират пробиотици – здрави бактерии, намиращи се в киселото мляко и други ферментирали храни, систоличното кръвно налягане намалява средно с 3. 6 пункта, а диастолното намалява с 2. 4 пункта в сравнение с тези, които избягват тези продукти.

При тези с кръвно налягане по-високо от 130/85 се наблюдава най-голямо намаление, както и при тези, които приемат пробиотични добавки или ядат пробиотични храни поне пет пъти седмично.

Експертите казват, че ефектът от пробиотиците върху кръвното налягане е вероятно скромен, но те могат да играят роля в цялостния здравословен начин на живот.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари