Въглехидратите, които да избягваме, за да сме здрави

Въглехидратите, които да избягваме, за да сме здрави

Благодарение на популярността надиети с ниско съдържание на въглехидрати, тази толкова разпространена част от храната ни придоби лоша слава. Въглехидратите обаче са важна част от здравословното хранене. Те подхранват мозъка и тялото се нуждае от определено количество, за да функционира правилно. Плюс това, много въглехидрати са с високо съдържание на фибри и други важни хранителни вещества, от които се нуждаете за добре балансирана диета.

Все пак има някои въглехидрати, които не са толкова питателни. Въпреки че могат да имат място във вашата диета като бърза енергия по време на тренировка, тези, така наречени празни въглехидрати често карат кръвната ви захар да стига до нежелани висоти.

С оглед на казаното по-горе, има такива, от които не трябва да се лишавате, и такива, които да избягвате на всяка цена, въпреки временните ползи, които носят. Вижте кои са те в следващите редове.

Бял ориз

Въглехидратите, които да избягваме, за да сме здрави

Белият ориз може да е страхотен на вкус, но му липсват фибри поради спецификата на обработката му. В една чаша ориз има 36 грама въглехидрати, но липсват други основни хранителни вещества. Със същото количество киноа можете да си осигурите повече полезни протеини, фибри и с 10 грама по-малко въглехидрати, което ще ви предпази от риск от повишение на кръвната захар.

Бял хляб

Въглехидратите, които да избягваме, за да сме здрави

В една филия бял хляб има около 31 грама въглехидрати. Подобно на белия ориз, бялото брашно е обработено по начин, който го лишава от неговите хранителни вещества. Това означава, че получавате буквално нищо освен въглехидрати. Ако искате да се храните здравословно, забравете тази вариация на хляба и се насочете към 100 процента пълнозърнестите му видове. Те ще ви осигурят необходимите количества въглехидрати, но и така важните за организма фибри.

Картофен чипс

Въглехидратите, които да избягваме, за да сме здрави

Никой не отрича, че чипсът е вкусен, но солената закуска има много ненужни въглехидрати. В около 15 парчета картофен чипс има 15 грама въглехидрати. Вместо това направете си по-здравословен и също така вкусен вегетариански чипс от къдраво зеле (кейл). За целта ви трябват само една зелка, малко подправки, зехтин и около 20 минути.

Подсладено кисело мляко

Въглехидратите, които да избягваме, за да сме здрави

Киселото мляко е чудесно за вас, но ако няма захарни добавки. Йогуртът има естествено срещащи се захари и въглехидрати, но когато хапвате изкуствено овкусени видове, приемате всичко друго, но не и полезен продукт. В една чаша подсладено кисело мляко има 45 грама въглехидрати. Придържайте се към класиката – българско кисело мляко, като за по-добър вкус добавете към него плодове или овесени ядки.

Сладки разновидности на кафето

Въглехидратите, които да избягваме, за да сме здрави

Мокачино, капучино, фрапочино и другите разновидности на кафето не са полезни за вас. Подобно на сладките газирани напитки, те са пълни с вредни въглехидрати, които са вредни и повишават кръвната захар. Кофеинът, от друга страна, в нормални количества е полезен за нервната система. Така че придържайте се към класиката – чаша черно кафе без захар.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари