12 бързи ПМС съвета

12 бързи ПМС съвета

Много жени са засегнати от умерени до тежки форми на предменструални симптоми.

Въпреки че има повече от един симптом, нервното напрежение е един от най-честите симптоми и оттук идва и името предменструално напрежение. Симптомите и тежестта им се различават при различните жени, като най-често срещаните симптоми са: тревожност, раздразнителност, депресия, промени в настроението, умора, ненаситен апетит, качване на килограми, подуване и болка в гърдите, спазми и болки в гърба.

Симптомите най-често се усещат една седмица преди началото на менструацията.

Няма научно доказателство, че симптомите са причинени от лошо хранене или специфичен недостиг на витамин или минерал или че може да се излекува чрез диетична терапия.

Следващите съвети обаче са помогнали на много жени, страдащи от ПМС:

1. Правете по 5-6 по-малки хранения на ден, а не 3 (или по-малко) по-големи;

2. Изяждайте поне по 5 пресни плода и зеленчука дневно;

12 бързи ПМС съвета

3. Изберете пълнозърнест или кафяв хляб, а не бял, а също така и зърнена закуска с високо съдържание на фибри, а не сладка рафинирана зърнена закуска. Това ще ви помогне да поддържате постоянни нива на кръвната си захар и ще намали гладът ви за сладко;

4. Ограничете приема на сладките храни (захар, конфитюр, шоколад, бонбони, студени напитки, съдържащи захар), които се абсорбират бързо и водят до внезапно повишаване и понижаване на нивата на кръвната захар;

5. Намалете дневния си прием на сол и солени храни (чипсове, пуканки, осолени ядки);

6. Избягвайте мазните и пържените храни и използвайте продукти с ниско съдържание на мазнини и млечни продукти;

12 бързи ПМС съвета

7. Избягвайте да пиете чай, кафе или кола, тъй като кофеинът може да влоши симптомите ви;

8. Правете упражнения 3-4 пъти седмично за по 30-40 минути;

9. Отделете част от деня си за релаксация и намаляване на стреса;

10. Спрете или поне намалете тютюнопушенето.

11. Ограничете приема на алкохол.

12 бързи ПМС съвета

12. Въпреки че няма научни доказателства за това, добавките могат да бъдат от полза за някои от вас. Обикновено се препоръчват добавки като витамин В6, магнезий, масло от вечерна иглика и витамин Е. Обърнете се към диетолога си относно специфични дози или при наличието на други проблеми.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари