Ето защо трябва да взимате калций, докато сте млади

Ето защо трябва да взимате калций, докато сте млади

Повечето хора смятат, че остеопорозата е заболяване, което засяга основно възрастните жени, а човек в двайсетте си години например не бива да се притеснява от него. За съжаление, това схващане е погрешно и може да окаже голямо влияние върху здравето на костите ви с напредването на годините.

През двайсетте години костната маса достига своя връх. След това тялото вече не може да замени костта със същата скорост, с която губи, а това причинява намаляване на костната плътност. Остеопорозата води до още по-ниски нива на костна маса, в резултат на което се развиват порьозни отвори в костта. След като костната маса спадне под определено ниво, може да се постави диагноза остеопороза.

Поради това запазването на максималната костна маса може да спомогне за забавяне или дори предотвратяване на появата на остеопороза. Днешният начин на живот ни поставя в по-висок риск от лоша костна маса, отколкото преди. Нездравословните диети, липсата на физически упражнения, твърде малкото излагане на слънце, хранителните разстройства, тютюнопушенето и консумацията на алкохол са фактори, които влияят върху здравето на костите.

Остеопороза, прием на калции

Калциевата добавка може да помогне на тялото да изгради здрава кост, особено ако не получавате достатъчно калций от вашата диета. Това е особено важно за младите жени в юношеството и двадесетте години, тъй като те по принцип имат по-ниска костна маса от мъжете.

Ето какво да запомните, когато започнете да приемате калций:

Важно е да се купуват качествени добавки, за да се гарантира, че те действително са от полза.

Витамин D повишава абсорбцията на калций. Консумира се в храната и се произвежда в кожата под въздействието на слънчева светлина. Потърсете калциеви добавки, които съдържат витамин D.

Калциевите добавки се абсорбират най-добре, ако се приемат в малки количества през деня и с храна. Избягвайте да приемате повече от 500 мг наведнъж.

Калций

Избягвайте приема на калций заедно с храни, за които е известно, че намаляват неговата абсорбция (например фибри, оксалати, фитати, лаксативи, образуващи насипни вещества).

Калциевите добавки са безопасни и обикновено без странични ефекти. Може да се появи запек. В такива ситуации увеличете приема на вода и влакна, за да избегнете това.

Избягвайте да приемате повече от 2000 мг калций на ден, особено ако добавката съдържа витамин D, тъй като това е свързано с камъни в бъбреците.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари