Спрете киселините без лекарства

Спрете киселините без лекарства

Няколко промени в начина на живот си струват да се опитат, преди да се прибегне до лекарства за контролиране на гастроезофагеален рефлукс.

Ако звучите малко дрезгаво и имате възпалено гърло, може да се подготвите за настинка или пристъп на грип. Но ако сте имали тези симптоми известно време, те могат да бъдат причинени не от вирус, а от клапан – долния езофагеален сфинктер. Това е мускул, който контролира преминаването между хранопровода и стомаха. Когато не се затваря напълно, стомашната киселина и храната се вливат обратно в хранопровода. Медицинският термин за този процес е гастроезофагеален рефлукс, а обратният поток на киселина се нарича киселинен рефлукс.

Киселинният рефлукс може да предизвика възпалено гърло и дрезгав глас и може буквално да остави лош вкус в устата ви. Когато това състояние е хорнично, то е известно като гастроезофагиалана рефлуксна болест или ГЕРБ.

Вижте в следващата галерия начините да се избавите от тях, без да използвате лекарства.

Яжте умерено и бавно

Спрете киселините без лекарства

Когато стомахът е много пълен, има по-голяма вероятност за рефлукс в хранопровода. Точно и затова не бива да преяждате. Хапвайте често, но на малки порции, за да дадете време и възможност на стомаха си да обработи храната. За да му помогнете допълнително, сдъвквайте добре храната. За целта яжте бавно и дъвчете възможно най-много.

Кои храни да избягвате

Хората с киселинен рефлукс трябва да внимават кои храни консумират, защото някои могат да влошат симптомите му. В черния списък на продуктите, предизвикващи киселини, са мента, мазни храни, пикантни храни, домати, лук, чесън, кафе, чай, шоколад и алкохол. Ако ядете някои от тези неща редовно, може да опитате да ги спрете, за да видите дали това контролира рефлукса. След това опитайте да ги добавите една по една. В никакъв случай не пийте газирани напитки, ако имате киселини. Останете на вода, поне докато проблемът отшуми.

Движенията също са важни

Спрете киселините без лекарства

Когато стоите или дори седите, гравитацията сама по себе си помага да се запази киселината в стомаха, където ѝ е мястото. Завършете яденето три часа, преди да си легнете. Дори и след това, като си легнете, спете на по-висока възглавница, за да има наклон на хранопровода и да се попречи на киселината да излезе. Също така избягвайте енергични упражнения за няколко часа след хранене. Една разходка след вечеря е добра, но по-напрегната тренировка, особено ако се налага сгъване, може да изпрати киселината директно в хранопровода.

Променете начина си на живот

Повишеното тегло разтяга мускулната структура, която поддържа долния езофагеален сфинктер, намалявайки налягането, което го задържа. Това води до рефлукс и киселини. При чести киселини се опитайте да свалите няколко килограма, ефектът ще е видим. Също така никотинът може да отпусне долния езофагеален сфинктер. Може би е време да спрете и цигарите. Ползите от това са многобройни, не само що се отнася до киселините.

Проверете лекарствата си

Спрете киселините без лекарства

Някои медикаменти, включително естроген в постменопауза, трициклични антидепресанти и противовъзпалителни болкоуспокояващи, могат да отпуснат сфинктера, докато други, особено бифосфонати като алендронат (Fosamax), ибандронат (Boniva) или рисендронат (Actonel), които се приемат за увеличаване на костната плътност, могат да раздразнят хранопровода. Посъветвайте се с вашия лекар за алтернативи на лекарствата, които приемате, за да може проблемът с киселините да отшуми.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари