5 съвета за контрол на диабета

контрол над диабета

Диабетът е сериозно сложно състояние, което може да засегне цялото тяло. Както може би знаете, трите основни вида диабет са тип 1, тип 2 и гестационен диабет.

Независимо от това от кой вид страдате, е важно да осъзнаете, че диабетът не е смъртна присъда и се нуждае от ежедневна самостоятелна грижа. В противен случай може да има значително въздействие върху качеството на живот и да намали продължителността ви на живот.

В следващите редове ще ви дадем някои ценни съвети, с които да контролирате успешно диабета и да изживеете пълноценно живота си:

Бъдете активни

От Американската диабетна асоциация твърдят, че редовните упражнения помагат за понижаване на кръвната захар. Освен това те ще ви енергизират, ще подобрят тонуса и настроението ви и ще ви помогнат да свалите килограми. За това бъдете активни и не спирайте да се движите.

упражненията помагат за контролиране на диабета

Запишете се на фитнес или на някакъв друг предпочитан от вас спорт, или пък просто се отдайте на градинарство, пешеходен туризъм или разходки с домашния ви любимец. Каквото и да изберете, няма да сгрешите. Задавайте си обаче само постижими цели, за да не се преуморявате. За начало започнете с упражнения по 10 мин. на ден, след което постепоенно увеличете времето до половин час.

Променете хранителния си режим

Ако сте с диабет, от жизненоважно значение е да спазвате здравословна и балансирана диета. Започнете с малки корекции. Сменете белия хляб и макароните с пълнозърнести храни, яжте пресни плодове вместо торта и бисквити, и преминете към нискомаслени млечни продукти. Ако не сте сигурни кои промени в диетата ви ще имат най-голямо въздействие, се обърнете към специалист, който може да определи по-здравословен хранителен подход за вас.

Избавете се от стреса

Много важно е да осъзнаете, че стресът е ваш враг и трябва да направите всичко възможно по силите си, за да се избавите от него.

медитация за успокоение и контрол на диабета

Хормоните, които вашето тяло произвежда при стрес, причиняват на черния дроб повече глюкоза. Така че, по-малко стрес означава по-добър контрол на кръвната захар и край на емоционалното хранене. Йога и тай чи са ежедневни упражнения, които облекчават стреса, а дълбокото дишане и медитацията са техники за релаксация, които можете да направите навсякъде.

Изследвайте се

Можете да контролирате диабета си, като сте добре информирани за състоянието си. Затова ходете редовно на прегледи, наблюдавайте промяната в здравето си, приемайте лекарствата си и си правете често тестове за кръвна захар. Тези мерки ще гарантират, че се грижите добре за себе си и не пренебрегвате здравето си. Промяната рядко е лесна, но тези стъпки ще помогнат днес, а и могат да предотвратят усложненията на диабета в бъдеще.

Споделяйте

И накрая, развийте мрежа за подкрепа. Независимо дали е лично или онлайн, останалите членове на групата за подкрепа могат да осигурят мотивацията, от която се нуждаете, за да преминете през вашия начин на живот. А вие, от своя страна, можете да сте полезни за някой друг от тях.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари