Ежедневни навици, които могат да увредят ставите

болка в коляното

Грижете се добре за ставите си, докато сте здрави и активни, съветват специалисти и уверяват, че това, което правите сега, може да окаже голямо влияние през следващите години.

Според информация на Фонда за артрит в Южна Африка, почти 3. 2 милиона южноафриканци страдат от остеоартрит. Това е дегенеративно състояние на ставите, което засяга предимно по-възрастните хора, но може да засегне и по-младите.

Докато никой не може напълно да избегне износването, което идва с нормалното стареене, много малко млади хора се замислят за това, че трябва да пазят ставите си от рано. Защото те се износват и в случаите, за които изобщо не сте и подозирали, че това може да се случи.

Ето някои навиците, които могат да увредят ставите:

Чувствате болка

Има причина, поради която тялото ви регистрира болка - това е предупредителен сигнал за избягване на стреса върху тази конкретна става или област. Медицинският център на Университета в Рочестър предупреждава, че повечето свързани със спорта травми включват увреждане на ставите, като навяхвания (разтягане или разкъсване на лигамент) и щамове (обрат или разкъсване на мускул). Ако почувствате болка, консултирайте се с медицинско лице.

Извършвате повтарящи се движения

Повтарящите се движения могат да увредят ставите ви. За това е важно да не се извършва една и съща дейност през цялото време, като например колоездене. До болка в ръката може да доведе и работата с мишката на компютъра часове наред. Опитайте да смените ръцете. Първоначално е възможно да ви бъде неудобно, но пък така ще предотвратите повтарящи се наранявания на китката.

болки в китката

Носите тежки неща

Много хора се нараняват, докато носят тежки неща или просто правят нещо, с което не са свикнали. Повтарящите се или напрегнати задачи на работното място също могат да доведат до нараняване.

Според статистиката на Асоциацията повече от половината от всички наранявания в сектора на здравеопазването и обществените услуги са резултат от повдигане, бутане, дърпане, носене на тежки предмети. Има правилен начин и погрешен начин за носене на вещи: огънете коленете вместо гърба си, когато вдигате тежки неща.

Не загрявате преди тренировка

Ако мускулите около ставата са стегнати и схванати, те са по-податливи на наранявания. Запомнете това и никога не правете тренировка, без да загреете преди това. Иначе има вероятност от по-чести контузии и травми.

Препоръчително е да избягвате спортове, които биха могли да претоварят ставите ви, като вдигане на тежести, бързо бягане и др. Важно е също да отбележим, че трябва да тренирате бавно. Университетът в Рочестър предупреждава да не се опитвате да увеличавате продължителността и интензивността на тренировките с повече от 10% за седмица.

Не спазвате техниките за безопасност

Счупвания на кости, разтягане на връзки и сухожилия, изкълчвания, травми... Никой не е застрахован, но те особено често се случват на тези, които не спазват техниките за безопасност. Ако сте решили да изпробвате нов вид спорт, първата тренировка задължително трябва да бъде с инструктор. Пазете се и от падания и гледайте къде вървите.

Изкривеният глезен може да има дълги и сериозни ефекти върху здравето на ставите ви за години напред. Носенето на удобни обувки и повишеното внимание при ходене по неравни повърхности или изкачване на стълби могат да ви предпазят от наранявания на ставите, особено в глезена.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари