Намаляване на болки в ставите при артрит

болки при артрит

Под името артрит се разбират над 100 вида ставни заболявания с близки характеристики, но и някои отлики. За всички обаче обединяващото оплакване е хроничната болка. В повечето случаи я съпътстват отоци на ставите, болки в костите, крампи на мускулите. Пред всеки, страдащ от някакъв вид артрит, стои неизменният въпрос: как да се спаси от болката? Откриването на начин да се тушира постоянното страдание е всекидневен стремеж на всеки болен.

Освен предписаните и добре познати болкоуспокояващи лекарства, които не винаги помагат, а в много случаи вредите от тях са повече от ползите, съществуват и множество алтернативи да се държи болката далече, или поне да се намали силата на страданието.

Всички артритни състояния имат като причина възпалителен процес в тялото. Често той е резултат на хранителните навици. Диетата няма да излекува артрита, но ще тушира силата на болката.

Млечните продукти, маслото, различните видове сирене водят до възпаление в мастната тъкан и усилват болките при наличен артрит. Мастните киселини омега-6 водят до производство на химикали, които са причина за възпалителните процеси.

Всички житни храни, соя, олио съдържат мастни киселини и затова е добре да бъдат сменени от техните алтернативи. Такива са зехтинът, лененото масло, ореховото и рапичното олио. Те трябва да се включат в менюто на мястото на традиционните, които вредят при хронични артрити.

Всички трансмазнини, хидрогенизирани и рафинирани растителни мазнини засилват хроничните възпаления.

Тестените изделия, чипсовете, пуканките, царевицата, сметаната са много силен катализатор на възпаленията.

Глутенът причинява силни болки, особено при хората, които имат непоносимост или чувствителност към него, в добавка към артрита. Пълнозърнестите храни са алтернативата на съдържащите глутен.

Вредни навици като тютюнопушене, прекомерна употреба на кофеин неусетно играят роля на катализатор на болката.

Кои храни облекчават болките при артритни състояния?

сокът от череши облекчава артритните болки

Сокът от сладко-кисели череши тушира симптомите при някои ставни болки, най-вече причинени от остеопороза и подагра.

Успокояващ ревматичните болки ефект имат и смутитата - плодови и зеленчукови. Освен че са вкусни и могат да заменят закуската, те са характерни и с антиоксидантите си качества, с които се справят със свободните радикали, предизвикващи възпалителни огнища. Съдържат и фибри, с което подобряват храносмилането.

Зеленият чай има мощно антиоксидантно действие, а служи и като укрепващо средство за кости и хрущяли.

Освен хранителните диети, успокояващо върху болката влияят и алтернативните методи и техники за нейното облекчаване.

Акупунктурата дава добри резултати при облекчаване на всяка хронична болка. Най-чувствително помага при болките, следствие на фибромиалгията, остеоартрита, гръбначните наранявания.

Добър избор е още един алтернативен метод - иглотерапия. При този метод се освобождават химически вещества, които успокояват болките. С иглотерапия може да се блокира сигналът за болка, който идва от нервните окончания.

Техниките за намаляване на стреса подпомагат управлението на болковия синдром при хронични състояния. Йогата, релакс терапията, хипнозата, масажът са все методи с добри резултати при хронични състояния като артрита.

Интерес предизвиква и един сравнително нов подход - методът на управляемите образи. Тази техника представлява насочване на мислите в желана посока извън болката чрез фокусиране върху конкретни изображения. Ценното на тази алтернатива е, че може да се прилага във всякакви ситуации.

рибеното масло помага при болки от артрит

Хранителните добавки също могат да бъдат от полза в борбата с болката при артрита. Изследвания са показали, че някои хранителни добавки и витамини имат благотворно въздействие при болки. За облекчаване на болезнени състояния, следствие на подути стави, може да се използва успешно рибено масло. Болки, предизвикани от артрит, се облекчават от капсаицин, съдържащ се в лютите чушки. Глюкозаминът пък помага при болки в колената в резултат на остеоартрит.

Хранителните добавки с цел справяне с болките трябва да се приемат много премерено и след съгласуване със специалист, защото крият опасност за здравето. Непремерени дози от витамин В6 увреждат нервната система, гинко билобата и женшенът предизвикват разреждане на кръвта и засилват кървенето. Такова състояние е особено опасно за хронично болни, които претърпяват спешна операция.

На всички, страдащи от артритни болки, е известно, че редовната двигателната активност е ключът за предотвратяване на силните болезнени състояния. Максимата, че движението е живот, важи с най-голяма сила за всички видове артрит. Активните физически упражнения повишават енергията и тонуса на човека, освен че намаляват сковаността, а оттам и болката.

Редовните физически упражнения трябва да се консултират със специалист, тъй като физическите натоварвания в редица спортове, свързани с тежести, са противопоказни за всички видове хронични заболявания. Плуването, карането на колело са физически дейности с най-добър ефект при всякакъв вид артрит.

Физиотерапевтичните процедури са задължителни при артритни състояния, но те са повече за профилактика, отколкото за облекчаване на болката в кризисни моменти, тъй като при силни болки физиотерапия не се провежда.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари