Как да се храните, за да сте здрави и енергични

Здравословно хранене

Активният начин на живот е един от най-важните фактори, за да бъде ежедневието ни качествено. Това означава, че не е важно само да сте живи, а да имате възможността да извършвате без затруднения много дейности – да пътувате, да спортувате, да се наслаждавате качествено на дните си.

За да се случи това, не бива просто да се оставяме на произвола на съдбата и да вярваме, че здравословното състояние е ген. Истината е, че чрез правилен начин на живот можем да си повлияем изключително много – не само на продължителността на живота ни, а и на качеството му.

Храната е един от факторите, които имат най-силно влияние. Здравословното меню има незаменими ползи, освен това балансираната диета предпазва и от наднормено тегло. Именно на него се дължат голяма част от съвременните болести. Как да се храним за здраве и енергия?

На първо място, с баланс. На всяко хранене трябва да присъства всяка една от трите хранителни групи – това са мазнини, протеини и въглехидрати. Важно е обаче всеки една от тях да идва от качествени източници. Така и протеин, и мазнини едновременно можете да си набавите от яйцата. Въглехидрати – от плодове и зеленчуци. На кратко, важно е мазнините да са качествени, въглехидратите – сложни, а протеините – чисти.

Избирайте храни с противовъзпалителни свойства. Захарта, солта и вредните мазнини са истински бич, който забързва стареенето. Солта уврежда кръвоносните съдове, захарта може да доведе до много промени в тялото и в органите ни.

Важно е да приемате и много фибри. Те се грижат за перисталтиката ни, предпазват от Алцхаймер и наднормено тегло, грижат се за нивата на кръвното налягане. Нека фибрите да идват най-много от зеленчуците, след това – от плодовете, а накрая – от пълнозърнест хляб, безглутенова паста, овесени ядки.

Хранете се с повече фибри

Хранете се здравословно и цветно! Буквално. Не бива единствените салати, които ядете, да бъдат зелени. Нито пък доматите и краставиците са достатъчни, за да си набавите всички витамини и минерали. Яжте всички цветове – това означава да ядете всякакви чушки, моркови, тиква, спанак, червено зеле, патладжани. Колкото по-цветна е чинията ви, толкова повече фитонутриенти ще получи организмът ви.

Не се хранете прекалено често. За хората, които нямат здравословни проблеми, три основни хранения дневно са съвсем достатъчни. Мит е, че те натоварват стомаха или водят до покачване на килограмите.

Полезно е и понякога да се храните на интервали – това означава да спрете да приемате каквато и да е храна в рамките на 8, 12 или 16 часа – времето, за което се чувствате комфортно. Това може би ви изглежда сложно, но всъщност не е: 8 часа на практика са един качествен сън; 12-часов прозорец се получава лесно, ако вечеряте в 20 часа, а на другата сутрин закусвате в 8.00.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари