5 източника на фибри, които трябва да ядете всеки ден

5 източника на фибри, които трябва да ядете всеки ден

Модерно, а и съвсем умно решение е да мислите как да ядете здравословно. Разбира се, когато мислите с какво да се храните, за да се сдобиете с перфектно тяло за плажа или просто как да подобрите здравето си, фибрите обикновено не са на преден план в ума ви.

Вместо това вие вероятно се чудите как да получите повече протеин или да намалите приема на захар. Това трябва да се промени, защото почти сигурно не получавате достатъчно фибри.

Според Световната здравна организация повечето хора не получават препоръчителната си доза фибри. Това е някъде между 30 и 42 г фибри в зависимост от възрастта и нивото на физическа активност.

Това е проблем, тъй като недостатъчното потребление на фибри е свързано с неблагоприятни тенденции за здравето като по-висок риск от сърдечни заболявания, затлъстяване или колоректален рак.

За да промените тази тенденция, вижте пет от най-добрите източници на фибри, които трябва да консумирате във всеки удобен момент.

Бадеми

Бадемите са отличен източник на фибри

Бадемите са едни от по-добрите храни с фибри. В едва една шепа от вкусните ядки има цели 3.5 грама фибри. Съдържат и високи количества протеин, полезни мазнини, витамини и минерали. Консумирайте ядките с кисело мляко и плодове и ще си осигурите перфектен старт за деня.

Бобови растения

Бобът има много фибри

Фасулът не само е полезен за сърцето, но е и една от най-питателните храни. В него има полезни вещества, които повишават имунитета, предпазват от възпаление и пазят от някои видове артрит. Само в една чаша боб се съдържат 15 грама фибри, което е половината от препоръчителната дневна доза.

Малини

Малините са богати на фибри

Всички плодове като цяло са чудесен източник на фибри, но някои превъзхождат другите. Пример за това са малините. С 8 г фибри на порция, малините са не само нискокалорични, но и много хранителни. Добавете чаша от вкусните плодове към кисело мляко, зърнени храни, бадеми и ще си направите перфектната здравословна закуска за летящ старт на деня.

Ленено семе

Лененото семе е една от храните с най-много фибри

В едва-две супени лъжици ленено семе се съдържат забележителните 5.6 г фибри. Семето дава много хранителна енергия, наситена с омега-3 мазнини, протеини и разбира се - фибри. Всичко това го прави перфектно допълнение към сутрешните ви кисело мляко и овесени ядки. За по-доброто му храносмилане е хубаво предварително да го начукате в хаванче или да го смелите в кафемелачка.

Овесени ядки

Овесените ядки за закуска с фибри

С 5 г фибри на порция овесените ядки са отличен вариант за започване на деня. Както вече споменахме, добавете пресни сезонни плодове за допълнителна доза фибри и малко кисело или прясно мляко за протеин, за да сте сигурни, че сте направили най-доброто за вас, що се отнася до здравословното хранене сутрин.

Виж повече

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари