Как да се опазим от инсулт?

Как да се опазим от инсулт?

Болестите на сърцето, както и инсултите са най-честата причина за смърт при съвременния начин на живот. Лошото хранене е една от причините за възникване на подобни опасности.

Как да се намали рискът от инсулт и коронарни болести на сърцето?

Лекарите търсят начини за превенция на тези тежки случаи, завършващи понякога със смърт. Едно от предложенията идва от диетолозите. Специалистите по хранене казват, че един от начините за намаляване на рисковете става чрез изключване от ежедневната диета на храни, съдържащи трансмазнини.

Вредни хранителни продукти, с които трябва да се внимава

храни срещу инсулт

Това са главно промишлено приготвени храни, наситени с хидрогенирани мазнини. Лесно ще ги открием в твърдия маргарин, различните видове чипсове, кифлите, бисквитите и закуските. Те са подготвени, така че да бъдат с дълъг срок на годност. За целта са наситени с високо съдържание на сол, рафинирана захар, консерванти, оцветители, подобрители и овкусители. Тези храни, освен че са вредни, са пристрастяващи, тъй като ангажират и стимулират максимално вкусовите рецептори.

Експертите по хранене препоръчват да се обърне внимание на употребата на месо. Това че храната е приготвена в домашни условия без използване на консервиращи продукти, не означава непременно, че е безвредна. Тлъстите меса, домашните птици, които натрупват доста тлъстини в зависимост от храната, която са консумирали, трябва да се изключат от менюто, или поне да се ограничат силно. Това важи също за пушените меса, както и всички, подложени на подобен вид обработка - сушени, топени, консервирани и други.

Според специалистите средиземноморската диета е най-щадящият към тялото начин на хранене. Тя намалява холестерола и понижава риска от заболявания на сърцето.

За предпазване от инсулт се препоръчва консумацията на храни, съдържащи ненаситени мастни киселини и омега-3 киселини.

Как да се опазим от инсулт?

Плодовете и зеленчуците са следващата група хранителни продукти, които са от полза за тялото заради високите нива на витамините в тях и ниското калорийно съдържание.

Умерените количества птиче месо, мляко и млечни продукти, както и силно ограничените количества червено месо и сладки храни ще създадат условия за дълго запазване на здравето и жизнеността.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари