Как се контролира и лекува диабет тип 2?

диабет тип 2

Диабет тип 2 е сериозно, дългосрочно медицинско заболяване. То се отключва най-вече при възрастни, но се среща все по-често и при децата, тъй като скоростта, с която хората развиват затлъстяване, нараства във всички възрастови групи.

Причините за появата на диабет тип 2 са различни, но сред тях наднорменото тегло и затлъстяването са най-големите рискови фактори. Заболяването може да бъде живото застрашаващо. Но ако се третира внимателно, може да се управлява и лекува.

При хората, страдащи от това заболяване, панкреасът не успява да произведе достатъчно количество инсулин, за да контролира повишените нива на кръвната захар след хранене или инсулинът е с нарушено действие в периферията, т.нар. инсулинова резистентност. Когато се наблюдава инсулинова резистентност клетките в организма не се влияят достатъчно от действието на инсулина. Това затруднява преминаването на глюкозата от кръвта в клетките и води до натрупването й в кръвта. Това се нарича хипергликемия.

Симптомите на диабет тип 2 включват:

- прекомерна жажда и често уриниране;

- умора;

- повишен глад;

- необичайно отслабване;

- склонност към кожни и гъбични инфекции;

- замъглено или двойно зрение;

- тъмно обезцветяване на кожата в някои области на тялото.

Диабет тип 2, също както и диабет тип 1, може да доведе до сериозни усложнения, ако не се управлява или лекува, включително:

проверка на кръвната захар при диабет

- сърдечни заболявания;

- атеросклероза;

- проблеми със зрението и слепота;

- увреждане на бъбреците;

- инфекции на кожата и устата;

- инфекции на краката, които могат да доведат до ампутации;

- остеопороза;

- проблеми със слуха.

Това заболяване може да се контролира и лекува успешно чрез следене нивата на кръвната захар, спазване на диетичен режим, поддържане на здравословно тегло, добра физическа активност, използване на лекарства или инсулин, когато е необходимо.

Диетичният режим, който помага за контролиране на диабет тип 2 включва:

- намален прием на калории, особено тези от въглехидрати;

- прием на повече здравословни мазнини;

- разнообразие от пресни или замразени плодове и зеленчуци;

- пълнозърнеста храна;

- нискомаслени млечни продукти;

- ограничен прием на алкохол и сладкиши.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати