Възможно ли е да се появи глутенова непоносимост в късна възраст?

Глутенова непоносимост

Развиването на глутенова непоносимост може да се появи във всяка една възраст. Във всеки случай, когато това се появява на по-късен етап, е доста по-трудно, тъй като вече имаме изградени навици, които мъчно се променят.

Наистина първоначално ще ви прозвучи невъзможно да премахнете глутена от диетата си, след като години наред сте похапвали сандвичи с бял хляб, класически макарони, кифлички и вафли. Преходът със сигурност ще е труден, но когато промените храненето си, бързо ще се почувствате много по-добре и това ще е вашата мотивация да продължите в същия дух.

Симптоми на глутенова непоносимост

За да сте сигурни, че имате глутенова непоносимост, трябва най-напред да се консултирате с лекар и да направите необходимите изследвания. Ако страдате от диария, запек, подуване на корема, коремна болка, недохранване, отслабване, главоболие или болки в ставите, помолете вашия лекар да ви тества. Това са възможни симптоми на глутенова непоносимост. Дори и да сте яли храни с глутен - основният протеин, намиращ се в пшеница, ечемик и ръж - през целия си живот без проблеми, непоносимост към глутен може да се развие по-късно в живота. Може би сте били непоносимост към глутен през целия си живот, като тялото ви се е справяло по-добре с нея, когато сте били по-млади.

Първи трудности след диагнозата

След като е диагностицирана непоносимост към глутен, е нормално да преминете през труден период. Глутенът се намира в хляба, зърнени закуски, пици, повечето колбаси, деликатесно месо, пържени картофи, салатни дресинги и дори соев сос. За да получите облекчение от симптомите, свързани с непоносимост към глутен, е необходима 100-процентова безглутенова диета.

Хранене без глутен

Хляб без глутен

Ще откриете, че повечето магазини за хранителни стоки имат безглутенова секция с разнообразие от безглутенови хлябове, зърнени храни и кексови смеси. Можете спокойно да се обърнете към тези храни, но имайте предвид, че повечето от тях са високо преработени и често са по-скъпи в сравнение с конвенционалните продукти.

Вместо това изберете храни, които никога не са съдържали глутен. Например, можете да замените въглехидратите, които сте използвали за пшеница, със сладки картофи, бели картофи, юфка, ориз, плодове и кисело мляко. Изберете пресни необработени протеинови варианти, като говеждо месо, свинско месо, домашни птици, риба или яйца.

Избягвайте всичко, което е панирано, мариновано или преработено, защото има вероятност да съдържат глутен. Ако искате лакомство, научете се да печете без глутен, като използвате бадемово брашно, кокосово брашно и други съставки без глутен.

Ако ядете навън, винаги питайте сервитьора за използваните съставки и споменавайте, че имате непоносимост към глутен. Предложете да донесете собствена храна или ястие без глутен, когато ядете в дома на приятел или член на семейството, за да гарантирате собствената си безопасност.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати