Витамини и храни, които да приемаме, докато сме в карантина?

Витамини и храни, които да приемаме, докато сме в карантина?

Без значение къде живеете, коронавирусът или COVID-19 се превръща в непосредствена реалност с всеки изминал ден. За първи път открит в Ухан, Китай през декември вирусът се разпространи с бързи темпове - и засегна над 200 000 души по целия свят. И тази цифра се увеличава с всеки час.

Разбираемо е да се тревожим от появата на новия коронавирус - той е неизследван от медицината и непознат - и в момента няма ваксина, която да го предотврати. Лекарят по инфекциозни болести в Центъра за здравна сигурност на Университета Джон Хопкинс, Амеш Аджая, прогнозира, че разпространението на COVID-19 ще бъде подобно на грипната пандемия от H1N1 през 2009 г.

Подобно на други вируси, COVID-19 се разпространява от човек на човек чрез вдишване на заразени частици или докосване на заразените повърхности и след това докосване до очите, устата или носа ви. Основните симптоми на коронаворус според Центровете за контрол на заболяванията включват висока температура, кашлица и задух, които се появяват от два до 14 дни след заразяването.

Тъй като вирусът продължава да се разпространява, може да възникне и необходимостта да останем вкъщи за много дълъг период от време.

Ето защо е важно да се уверите, че сте запасени с витаминозни и поддържащи здравето храни.

Инфекциозните специалисти препоръчват да се запасите с:

1. Консервирани зърнени храни

Консервираните зърна са чудесен източник на протеини и фибри, които можете да използвате за приготвяне на гарнитури към месни ястия. Добре е да имате под ръка консервирани плодове и зеленчуци, които са също толкова питателни, колкото и пресните продукти, защото те се консервират в рамките на часове след беридба. Заредете се върху консервирани зеленчуци като домати, моркови, грах, царевица, зелен фасул, аспержи и водни кестени.

2. Замразени плодове и зеленчуци

Замразените плодове са невероятни източници на полифеноли (антиоксиданти) и фибри. Тъй като пресни плодове се развалят толкова бързо и обикновено не се предлагат в консерви, замразените плодове са задължителни. Зеленчуците също могат да бъдат закупени замразени (и съхранявани до 1 година в зависимост от сорта).

3. Зелени храни

В допълнение към консервираните и замразени продукти помислете за пазаруване на добавки от зелени храни, които обикновено се произвеждат като смес от сушени зеленчуци, плодове и треви и предлагат допълнителни антиоксиданти и фибри. Това е особено добър вариант за онези, които знаят, че не ядат достатъчно плодове и зеленчуци.

4. Овесени ядки

Овесените ядки са подходящи за обилна закуска, а също така и за питателна вечеря, която ще поддържа стабилна кръвната ви захар. Може да направите овесена каша със замразените си плодове, особено ако ви липсва малко сладост, а искате да изберете полезна алтернатива.

5. Стабилизирани млека и млечни алтернативи

Яйцата са полезни при карантина

Тъй като обикновеното мляко (и всичко, което го съдържа) може да не издържи повече от седмица в хладилника, запасете се със стабилизирани млека или ядковите им алтернативи. Междувременно яйцата могат да издържат няколко седмици в хладилника (и са евтин източник на висококачествен протеин). Може да се снабдите с по-голямо количество от тях.

6. Витамин С

За да поддържате имунната си система в добро състояние, докато сте под карантина у дома, дръжте витамин С подръка. Този впечатляващ антиоксидант може да помогне за повишаване на естествените ви защитни сили.

7. Пробиотици

Пробиотични добавки при карантина

Тъй като киселото мляко няма да издържи много дълго в хладилника, поддържането на пробиотични добавки под ръка може да ви помогне да получите необходимата през целия карантинен период. Тези живи микроорганизми населяват червата и спомагат за поддържане на добър баланс на правилните бактерии, които са важни за имунното здраве.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати