Основни рехабилитационни упражнения

Основни рехабилитационни упражнения

В основата на всички рехабилитационни упражнения стои възстановяването на функцията на съответната част от човешкото тяло във възможно най-кратки срокове. Рехабилитацията винаги се извършва от квалифициран за това рехабилитатор, който е наясно какво, кога и по колко да натовари, за да получите най-добрия възможен резултат.

Нека разгледаме някои от по-разпространените практики за рехабилитация.

Рехабилитационни упражнения за гръб

Гърбът ни често се нуждае от упражнения особено при онези от нас, които прекарват определен часови диапазон на бюро в седнало положение и изпитват болки в гърба. Упражненията за гръб не само ще намалят болката, но и ще увеличат гъвкавостта на ставите и мускулите. Ето един пример:

Повдигане на таза

Мултифидусният мускул е един от най-важните мускули, които трябва да имаме предвид при лечение на болки в гърба. Това е малък мускул, чиято задача е да предпазва прешлена. Следователно повдигането на таза тренира мултифидусния мускул, за да реагира по-бързо.

Как да изпълним упражнението:

Първо легнете на гърба си и сгънете коленете си. След това кръстосайте ръце над гърдите си. Започнете да повдигате таза си нагоре и задръжте за 10 секунди. Повторете това упражнение два пъти на ден по 10 пъти.

Рехабилитационни упражнения за крака

Рехабилитационни упражнения за крака

Да кажем, че сте преживели операция на крака и се нуждаете от рехабилитационни упражнения за възстановяване. Това е така, защото сте прекарали доста време в легнало състояние и мускулите са отслабнали. Трябва да възобновите тяхната сила, за да възстановите и пълноценната им функция. Това отново се прави от специалист рехабилитатор. Някои от по-разпространените упражнения включват:

Упражнение 1

Упражненията за дупето влияят и върху заздравяване на мускулите на бедрата и на тазобедрените стави.

Как да изпълним:

Докато лежите по гръб, стегнете мускулите на дупето и задръжте за 5 секунди. След това се отпуснете. Можете да повторите упражнението 10 до 15 пъти.

Упражнение 2

Легнете по гръб, сгънете коляното, докато бавно плъзгате петата на оперирания крак нагоре към дупето. Плъзгайте, докато се чувствате комфортно. Спрете и задръжте за пет секунди. Бавно се върнете в изходна позиция и повторете отново.

Рехабилитационни упражнения за рамене

Рехабилитация при болка в рамото

Травмите в раменете са често срещани и може да се превърнат в хронични при неправилно лечение. Те причиняват силна болка и влияят на качеството ви на живот, затруднявайки извършването на дори елементарни движения. Преди да започнете с рехабилитационни упражнения обаче, рамото се нуждае от почивка. След това може да се включат следните упражнения:

Махало

Чудесно упражнение при болка в раменете. От изправено положение се наведете напред и с едната ръка се подпрете на плот или стол. Оставете ранената ръка да виси надолу. Внимателно я залюлейте напред-назад. В по-късен етап може да преминете и към кръгови движения. Изпълнявайте това упражнение 3 пъти дневно.

Разтягане

Застанете с изправени и отпуснати рамене. Внимателно протегнете едната си ръка пред гърдите. Задръжте за 30 секунди и повторете от другата страна.

Рехабилитационни упражнения за коляно

Травмите на коляното са много чести, тъй като това е една от най-използваните стави в тялото и най-податливата на износване. Работата по възстановяване трябва да се провежда с помощта на терапевт.

Хроничните наранявания на коляното могат да бъдат възстановени чрез укрепване на мускулите около коленната става, които осигуряват стабилност и мобилност. За да се възстановите, опитайте следното упражнения за укрепване на коляното след нараняване:

Повдигане

Легнете на земята с единия крак, сгънат в коляното. Изпънете другия си крак и го повдигнете бавно до височината на коляно. Повторете 15 пъти на крак, 3 пъти дневно.

Естествено тези основни рехабилитационни упражнения са само малка част от това, което ще направи един физиотерапевт. Те са по-скоро, за да се ориентирате какво е нужно за възстановяване след нараняване, операция или друг инцидент.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати