simptomi.bg»Статии»Здравословно Хранене»4 неочаквани причини, поради които имате проблеми със стомаха

4 неочаквани причини, поради които имате проблеми със стомаха

4 неочаквани причини, поради които имате проблеми със стомаха

Някои проблеми със стомаха имат проста причина (например непоносимост към млечни продукти или дехидратация).

Но понякога причините, поради които стомахът ни боли, могат да бъдат неочаквани.

4 неочаквани причини, поради които имате проблеми със стомаха

Ето кои са 4-те най-неочаквани причини, поради които имаме проблеми със стомаха:

1. FODMAPs (Fermentable Oligosaccharides, Disaccharides, Monosaccharide and Polyols)

Какво е FODMAPs? Това е абревиатура, която на български се превежда като “ферментируеми олигозахариди, дизахариди, монозахариди и полиоли.”

Това са въглехидрати, които се ферментират от чревните бактерии и при някои хора причиняват храносмилателни проблеми като подуване на корема и газове, обясняват диетолози.

Премахването на FODMAPs може да облекчи стомашния проблем, но е по-добре, първо, да се посъветвате с диетолог, тъй като има много храни, съдържащи въглехидрати, като например млечните продукти, пшеницата, лещата, лук, някои плодове, мед и др.

2. Непосилни крайни срокове на работа

Когато сте под голямо напрежение, това няма как да не се отрази на тялото. Мозъкът и червата непрекъснато комуникират помежду си чрез ентералната нервна система, обяснява Дарън Бренер, доцент по медицина и хирургия. Стресът засяга всички по различен начин, обяснява той и добавя, че при някои хора този стрес може да доведе до диария, докато при други до запек.

Техниките за релаксация (като дълбоко дишане и медитация) могат да успокоят мозъка ви и по този начин успокоят корема ви, съветва д-р Бренер.

3. Лоша диета

Проблеми със стомаха

Разнообразието е жизненоважно за вашата храносмилателна микрофлора. По-разнообразната диета помага да се създаде повече разнообразие във вашия микробиом, обясняват специалисти. И колкото повече видове “добри” микроби имате, толкова по-вероятно е те да изтласкат “лошите” микроби. Експериментирайте, като добавяте по нещо ново всеки ден - например добавяйте различни плодове към овесените си ядки всеки ден или пробвайте да приготвите сандвича си с някаква друга зелена салата вместо със спанак.

4. Твърде много ядки и сурови зеленчуци

Още една неочаквана причина за проблемен стомах. Ако имате чувствителна храносмилателната система или страдате от здравословно състояние като например улцерозен колит, суровите храни могат да бъдат по-трудни за смилане. Опитайте да промените начина им на приготвяне: Печенето или пасирането на зеленчуци с високо съдържание на фибри помага за разграждане на фибрите, така че стомахът ви по-лесно ще ги асимилира, казва тя. Накисването на ядки през нощта също може да помогне - или просто изберете масло, направено от любимите ви ядки, а не ги яжте цели.

Задължително вижте и какво е нервен стомах.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest