Витамини за регулиране на хормоните

1 от 4 Снимки

Хормоните имат огромно влияние върху умственото, физическото и емоционалното здраве. Тези химични съединения играят важна роля в контролирането на апетита, теглото и настроението ви, наред с много други неща.

Обикновено ендокринните жлези произвеждат точното количество от всеки хормон, който е необходим за различните процеси в тялото. Въпреки това хормоналните дисбаланси стават все по-често срещани в днешния бърз темп на съвременния начин на живот. Освен това някои хормони намаляват с възрастта, като някои хора изпитват по-драматично това намаление от други.

Това обаче не трябва да ви отчайва. Има много начини за възстановяване на хормоналния баланс в организма. Това може да стане чрез здравословна хранителна диета, упражнения и различни добавки. Може би един от най-важните елементи за връщането на хормоните в точните им количества са витамините, които подсилват и буквално подмладяват тялото.

Засиленият прием на витамин С например повишава нивата на прогестерона, който е естествен антитревожен, антидепресантен хормон. Намалените му нива засягат емоционалното състояние и водят до безсъние.

Ниският прогестерон е вторият най-разпространен хормонален дисбаланс при жените над 35 години. Витамин С помага на тялото да произвежда повече прогестерон. Можете да си го набавите чрез засилена консумация на цитрусови плодове, чушки, киви, ягоди, домати.

Приемът на витамин D е важен за производството на всички хормони, особено на тези образуващи се в щитовидната жлеза. Произведените там хормони оказват влияние върху метаболизма, телесната температура и енергийните нива. Тялото може да синтезира витамин D, когато се излага на слънце, но особено през зимата по-голямата част от населението в Северното полукълбо страда от недостиг на витамина.

За да увеличите количествата му в огранизма, консумирайте морски деликатеси и риби като херинга, сардини, треска, както и жълтъци и гъби. В краен случай можете да прибегнете и до синтезирани витамини, въпреки че според много изследвания организмът не може да ги абсорбира добре.

Приемът на витамин Е се препоръчва при настъпване на менопаузата. Той действа като антиоксидант и е важен за жени с нисък естроген, т.е. в менопауза. Най-богат източник на витамина са суровите бадеми, но можете да си го набавите и с консумация на растителни масла, почти всички останали видове сурови ядки, боб и пълнозърнести храни.

Не забравяйте и минералите. Калцият е най-разпространеният в организма, а магнезият помага за регулирането на нивата му. В тялото има специален баланс между калций и магнезий. Правилните количества на двата минерала помагат да се предотврати запек и да се стимулира качествен здравословен сън, както и много други жизненоважни процеси.

И двата елемента са важни за балансиране на нивата на прогестерон. Можете да си набавите калций с консумация на тъмнозелени зеленчуци, водорасли, сардини, бадеми, млечни продукти. Хранителни източници на магнезий са зелените листни зеленчуци, бобовите растения, ядките, пълнозърнестите храни.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати