Храните, които смъкват кръвната захар

Храните, които смъкват кръвната захар

Симптомите на диабет могат да бъдат контролирани с помощта на здравословна и балансирана диета. Някои храни обаче са особено полезни за регулирането на кръвната захар.

В хранителния ви режим трябва да присъстват задължително плодове и зеленчуци, а захарта и наситените мазнини да са силно редуцирани. Освен това трябва да се приема повече естествен витамин С, щедри количества подправки и консумация на кафяв ориз, ядки и храни с фибри.

Спанакът се препоръчва не само при доказан диабет тип 2, но и за профилактика заради голямото си количество магнезий - минералът помага за регулирането на глюкозата и кръвното. Други добри източници на магнезий за профилактика са ядките - по-специално бадеми и кашу.

От зеленчуците в неограничено количество може да се консумират аспержи, броколи, всички видове зеле, моркови, целина, сладка и люта чушка, краставица, патладжан, зелен фасул, праз, кромид, салата Айсберг, маруля, репи, пресен лук, тиква, домати, тиквички, магданоз. Добър избор са и гъбите. Както и набиращото и у нас популярност авокадо.

Равномерно освобождават въглехидрати пшеницата, ръжта, киноата, грубите овесени ядки. Те балансират кръвната захар и борят високия холестерол.

От млечните продукти предпочитани са изварата и нискомасленото кисело мляко, които добавят протеини за стабилизиране на глюкозата.

Някои билки и подправки също могат да намалят нивото на кръвната захар. Класацията сред подправките се оглавява от канелата и карамфила, но е добре редовното използване и на риган, чесън, салвия, черен пипер, кимион.

Препоръчително е в хранителния режим да влизат богати на фибри храни, като плодовете, зеленчуците, бобовите и зърнените култури. За да контролирате кръвната захар в нормални нива, яжте също череши, риба, богата на омега-3 мастни киселини, и си пийвайте по малко червено вино.

Яденето по 4-5 пъти дневно на малки порции, вместо на 2-3 големи на ден, също ще намали нивата на кръвната захар. Избягвайте употребата на газирани напитки.

Те имат високо съдържание на въглехидрати, които повишават кръвната захар. За справяне с проблема, освен да спазвате здравословна диета, трябва да избягвате стреса и да направите някои промени в начина си на живот.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари