Полезни храни за чисти кръвоносни съдове

авокадо и чесън

Високо кръвно налягане, запушвания и холестеролна плака са най-честите здравословни проблеми в модерния свят. Те могат да доведат и тежки, животозастрашаващи инциденти. От всички изброени страдат предимно по-възрастните хора - мъже над 55 години и жени над 65. Днес обаче те засягат все повече млади хора.

Причините - тютюнопушене, стрес, нездравословно хранене, злоупотреба с алкохол, застоял начин на живот. Всички тези неща водят до стесняване на артериите ни, по-познато като атеросклероза. Да имаме здрави кръвоносни съдове е от първостепенно значение за дълъг и пълноценен живот. Така например, чрез здравословно хранене можем да предпазим артериите и вените си и да предотвратим тежки сърдечно-съдови инциденти.

Зехтинът е приятел номер едно на здравите кръвоносни съдове. Той е богат на есенциални мастни киселини, които се грижат за ниски нива на холестерола. А колкото по-малко холестерол има в тялото ни, толкова по-чисти са артериите ни.

Авокадото е друга храна, която сърдечно-съдовата ни система обича. Отново с високо количество на мазнини, но от полезните, то също спомага за намаляването на артеросклерозата, и не само - то е и превенция срещу нея.

Полезни храни за чисти кръвоносни съдове

Риба - рибите, особено мазните, каквито са скумрията и сьомгата, например, съдържат изключително голямо количество Омега-3 мастни киселини. Вместо да приемаме полезното рибено масло под формата на добавка, можем да си го набавим, когато хапваме риба веднъж седмично.

Чесънът е не само изключително вкусен, но и полезен. Познат като природен антибиотик, той всъщност защитава и най-важната система в тялото ни. Доказано е още, че той спомага за поддържането на кръвното налягане в нормални стойности.

Ябълките са вкусен и полезен плод. В тях се съдържа пектин. Той действа на сърдечно-съдовата ни система по два начина: първо, известен е със свойствата си да се бори срещу хипертонията. Второ, доказано е, че той намалява нивата на лошия холестерол в кръвта. Оказва се, че не случайно ябълките са познати като един от най-полезните плодове!

Ядките са вкусна и полезна храна. Богати на мазнини, съдържащите се в тях Омега-3 и Омега-6 мастни киселини се грижат за кръвоносните съдове, така както зехтинът и авокадото. За разлика от тях обаче, са подходящи за следобедна здравословна закуска.

Полезни храни за чисти кръвоносни съдове

Зеленолистни зеленчуци - не всички да си падат по суров спанак, рукола, марули. Сърцето и кръвоносните ни съдове обаче ги обичат много. Богати са на фибри, което намалява лошия и увеличава добрия холестерол. Богати са на витамини и минерали, сред които калий, магнезий, желязо. Така за сърцето си може да се грижим лесно, когато поне 2 пъти на ден добавяме от тях в менюто си.

Нека не забравяме да припомним и кои са най-лошите храни. Бургерите, пържените храни, сладките изделия и газираните напитки и маргаринът са продуктите, по които кръвоносните ни съдове никак не си падат. Ако обичате здравето си, погрижете се за него. Като заобичате седемте най-любими на сърцето ви храни.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати