7 ползи от селена

селен

Въпреки че може да не сте чували за селена, това удивително хранително вещество е от жизненоважно значение за вашето здраве. Селенът е основен минерал, което означава, че трябва да се получи чрез вашето хранене.

Необходимо е само в малки количества, но играе важна роля при важни процеси в организма. Важен е за метаболизма, както и за и щитовидната жлеза.

Тази статия очертава 7 ползи за здравето от селен, всички подкрепени от науката.

1. Действа като мощен антиоксидант

Антиоксидантите са съединения в храните, които предотвратяват увреждането на клетките, причинено от свободните радикали. Селенът е мощен антиоксидант, който се бори с оксидативния стрес и защитава тялото от хронични заболявания, сърдечни заболявания и рак.

2. Намалява риска от някои видове рак

храни със селен

В допълнение към намаляване на оксидативния стрес в тялото, селенът може да помогне за намаляване на риска от някои видове рак. По-високите нива на селен в кръвта предпазват от някои видове рак.

3. Предпазва от сърдечни заболявания

Диета, богата на селен, може да е от помощ за сърцето ви. От друга страна, ниските нива на селен са свързани с повишен риск от коронарна артериална болест.

4. Помага за предотвратяване на умственото изоставане

Алцхаймер е състояние, което причинява загуба на паметта и влияе отрицателно върху мисленето и поведението. Това е шестата водеща причина за смърт в Съединените щати.

5. Важен е за щитовидната жлеза

Селенът е важен за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Затова не подценявайте ползите от селена.

6. Укрепва имунната система

източници на селен

Имунната система поддържа тялото здраво като идентифицира и се бори с потенциалните заплахи. Това включва бактерии, вируси и паразити. Селенът е от решаващо значение за здравето и правилното функциониране на имунната система. По-високите нива на селен могат да бъдат полезни за укрепване на имунната система при пациенти с ХИВ, грип, туберкулоза и хепатит С.

7. Помага за намаляване на симптомите на астма

Астмата е хронично заболяване, което засяга дихателните пътища. Селенът може да бъде полезен за хора с астма поради способността му да намалява възпалението в организма. Необходими са обаче повече изследвания.

Най-добрите източници на селен

За щастие, има много здравословни храни, които са важен източник на селен, като например - бразилски орех, стриди, риба тон, слънчогледови семки, гъби шийтаке, пиле, яйца, сардини. Количеството селен в растителните храни може да варира в зависимост от съдържанието на селен в почвата, в която са били отглеждани.

Опасностите от прекомерния прием на селен

Въпреки че селенът е важен за здравето, натрупването на твърде много може да бъде опасно. Всъщност консумирането на високи дози селен може да бъде токсично и дори фатално. Бразилските орехи съдържат много голямо количество селен. Приемът на твърде много селен може доведе до опасното състояние селеноза.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари