Най-здравословната зимна напитка: Топло смути

тиквено смути

Продължителната зима и студените мрачни дни отслабват имунната защита на организма, предразполагайки към настинки и вируси. Имунната система работи усилено през зимата, за да изпълни функцията си и да предпази организма от болести и неразположения.

За да улесним работата на имунната ситема, трябва дa се храним здравословно, да се рахождаме на свеж въздух и редовно да симием ръцете през зимата. Освен консумацията на много плодове и зеленчуци, билките и подправките също са отличен помощник срещу настинките.

Една от последните тенденции в здравословното хранене са топлите смутита, в които могат да се вложат много полезни билки, подсилващи имунитета. Ако сте свикнали да пиете само фрешове и студени смутита, то през зимата изберете топлия вариант и ще останете очаровани.

Топлите смутита се приготвят както и студените - на базата на смесени различни плодове и зеленчуци. За по-фин вкус и по-добра консистенция за пиене се прибавя и мляко - за предпочитане растително.

ябълково смути

Но това далеч не е всичко - в топлото смути може да прибавите различни подправки като куркума, ванилия, канела и дори чили. Така смутито ви ще се превърне в истинска витаминозна бомба.

Смутитата не бива да се загряват на прекалено високи температури, тъй като ценните витамини като витамин С, фолиева киселина и витамин В ще загубят свойствата си. Достатъчно е да ги затоплите до температура, приятна за пиене.

Може и да не звучи добре чили да се добавя в смути, но то има отлични ползи - действа антибактериално, намалява апетита и ускорява обмяната на веществата. Куркумата е още по-полезна, ако я комбинирате с щипка черен пипер.

Не се страхувайте да експериментирате с комбинациите в топлите смутита, защото миксът от полезни храни и подправки ще помогне на имунната система да се бори с вируси и инфекции.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари