Защо пържените храни са вредни?

Вреди от пържени храни

Пърженето е метод за готвене, популярен в целия свят. Той често се използва от ресторанти и вериги за бързо хранене като бърз и евтин начин за приготвяне на храни. Популярни пържени храни са риба, пържени картофи, пилешки хапки и панирани сиренца, макар че можете да изпържите почти всичко.

Много хора харесват вкуса на пържените храни. Но те са с високо съдържание на калории и трансмазнини, така че храненето често с пържени храни може да има отрицателно въздействие върху здравето. Тази статия обяснява защо пържените храни са вредни за вас и предлага някои по-здравословни алтернативи.

Пържените храни са с високо съдържание на калории

В сравнение с други методи за готвене дълбокото пържене добавя много калории към храните. Яденето на много от тях може значително да увеличи приема на калории.

Пържените храни са с високо съдържание на трансмазнини

Трансмазнините се образуват, когато ненаситените мазнини преминават процес, наречен хидрогениране. Производителите на храни често хидратират мазнини с високо налягане и водороден газ, за ​​да увеличат срока на годност, но хидрогенирането се случва и когато маслата се нагряват до много високи температури по време на готвене.

Пържените храни увеличават риска от развитие на заболявания

Няколко проучвания при възрастни откриват връзка между яденето на пържени храни и риска от хронични заболявания. Като цяло, яденето на повече пържени храни е свързано с по-голям риск от диабет тип 2, сърдечни заболявания и затлъстяване.

Пържените храни могат да съдържат вредни акриламиди

Вреди от пържени храни

Акриламидът е токсично вещество, което може да се образува в храни при готвене на висока температура, като пържене и печене. Той се образува от химична реакция между захари и аминокиселина, наречена аспарагин.

След като установихте защо пържените храни са вредни, е време да потърсим техни алтернативи.

Здравословни масла

Типът масло, използван за пържене, силно влияе върху здравните рискове, свързани с пържените храни. Някои масла могат да издържат на много по-високи температури от други, което ги прави по-безопасни за използване. Като цяло маслата, които се състоят предимно от наситени и мононенаситени мазнини, са най-стабилни при нагряване. Кокосовото масло, зехтинът и авокадовото масло са сред най-здравословните.

Алтернативи на традиционното пържене

Може да помислите и за някои алтернативни методи за готвене, включително приготвяне на храната във фурна или пържене във фритюрник. Кокосовото масло, зехтинът и авокадовото масло са сред най-здравословните масла, с които можете да запържвате храни.

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари