Най-добрите протеини за сърцето

протеини

Могат ли протеините да бъдат полезни за сърцето? Експертите са категорични - да. Но когато става дума за избора на най-добрите източници на протеини, то трябва да бъдем много внимателни. Важно е да ядем правилното количество от различни видове протеини. Американската асоциация за сърдечни заболявания съобщава, че много американци ядат повече протеини, отколкото е необходимо – и то от месо с високо съдържание на наситени мазнини.

А пък яденето на твърде много наситени мазнини може да повиши нивата на лошия холестерол (LDL), което може да доведе до сърдечни заболявания. Обработеното месо пък е свързано със сърдечно-съдови заболявания, отчасти поради високото си съдържание на добавен натрий, смятат от Харвардското училище по обществено здравеопазване.

Избирайте протеините си

Редица проучвания предполагат, че заместването на висококачествени меса с по-здравословни протеини като риба, боб, птиче месо, ядки и нискомаслени млечни продукти може да помогне за предотвратяване на сърдечни заболявания.

Хранителните вещества в тези протеини могат да помогнат за понижаване на холестерола и кръвното налягане и да ви помогнат да поддържате здравословно тегло. Избирайки тези протеини, можете да намалите риска от сърдечен удар и инсулт, категорични са специалистите. Неотдавнашно проучване на списанието Circulation установи, че високият прием на червено месо повишават риска от коронарна болест на сърцето. За да избегнете това, започнете да ядете повече риба и ядки.

Но какви видове протеини има и какво количество от тях трябва да ядем?

Риба

протеинова диета

Рибата е един от най-добрите протеини за сърцето, които помагат за предотвратяване на сърдечно-съдовите заболявания. Трябва да ядете риба поне веднъж в седмицата. Някои от най-добрите видове риби, които водят до намален риск от сърдечни заболявания, са риба тон и сьомга.

Ядки и бобови култури

Според някои изследвания, ядките са едно от най-здравословните протеини, които може да хапваме, за да имаме здраво сърце. Затова, започнете да консумирате повече орехи, бадеми, кашу, пекани и фъстъци. Бобовите култури като боб, грах и леща пък са друг добър източник на протеин. Те не съдържат холестерол и имат значително по-малко мазнини от месото. Харвардското училище по обществено здраве отбелязва, че чаша варена леща набавя 18 грама протеин и по-малко от 1 грам мазнини.

Домашни птици

печено пиле

Пилешко или пуешко – това е чудесен източник на нискомаслен протеин. Но внимавайте – избирайте месо с ниско съдържание на мазнини. Например, изберете пилешки гърди без кожа.

Нискомаслени млечни продукти

Мляко, сирене, кисело мляко, сметана – всички тези млечни продукти са нискомаслени и подходящи протеини за здраво сърце. Въпреки че яйцата технически не са млечен продукт, също се препоръчва използването на яйчен белтък или пастьоризирани яйчни продукти, вместо цели яйца с жълтъци.

Колко протеини да ядем?

Как да определим колко от тези здравословни за здравето протеини да ядем? Около 10 до 30 процента от дневните ни калории обикновено трябва да са от протеини. Препоръчителната доза протеин, необходима всеки ден, е:

- жени (на възраст от 19 до 70 години): 46 грама;

- мъже (на възраст от 19 до 70 години): 56 грама.

Пример - една чаша мляко има 8 грама протеин; 6 грама сьомга има 34 грама протеин; и една чаша боб - 16 грама.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати