Препоръчителен дневен прием на витамин B1

витамин В1

Витамин В1 е всъщност тиамин (Thiamin). Благодарение на него си осигуряваме енергия, като именно В1 превръща кръвната захар в енергия.

Важен е за доброто здраве на нервната, сърдечно-съдовата и мускулна система. Витамин В1 спада към водноразтворимите витамини. Дефицитът на витамин В1 може да доведе до деменция, което пък може да бъде свързано с Алцхаймер. Затова се препоръчва прием на витамин В1 на болни от Алцхаймер.

Като хранителна добавка витамин В1 може да се намери като част от В комплекс или мултивитамин добавка. Витамин В1 е препоръчително да се приема с други витамини от В комплекс, обикновено се препоръчва мултивитамин добавка, която включва всички витамини от В семейството, освен ако не е определен В1 дефицит за лечение.

източници на витамин В1

Витамин В1 се съдържа в най-различни животински и растителни храни. Важни източници са зеленчуците, пълнозърнестите продукти и орехите. Най-добрият източник от животински произход е свинското месо. Други източници са мляко, сирене, грах, пресни и сушени плодове, яйца.

Основни хранителни източници на тиамина са пшеницата, черният дроб, свинското месо, цели и обогатени зърна, както и сушеният боб.

Препоръчителен дневен прием витамин В1 за възрастни (RDA): ~1.2 мл на ден:

Мъже - 1. 3 мл;

Жени - 1. 0 мл;

Деца - 1. 1 мл;

Новородени - 50 мл.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари