Най-добрите храни, които ще ви отърват от запека

запек

Запекът е често срещан проблем, който засяга около 20% от населението. Забавеният транзит през дебелото черво или намаляването на движението на храната през храносмилателната система е една от най-честите причини за състоянието.

Диетата с недостатъчно фибри, старостта, стресът и физическото бездействие могат да допринесат за запека.

Има много лекарства, които могат да ви отърват от мързеливите черва. Смята се, че това е един от най-печелившите клонове на фармацевтичната индустрия.

Преди да добавите и вие допълнително средства към и без това дебелия портфейл на лекарствените компании, е хубаво до изпробвате някои от храните против запек. Такива има в изобилие.

Започнете с ябълки. Само в един плод има 4 грама фибри. Те минават през червата, без да се разтварят, и помагат за образуването на изпражнения и редовните движения на червата. В ябълките се съдържат и високи количества пектин, който също е известен със слабителния си ефект.

сини сливи

Друго известно натурално слабително са сините сливи. Във всяка една има по 2 грама фибри, но също така са добър източник на сорбитол. Сорбитолът е вид захарен алкохол, който почти не се усвоява от организма. Това спомага за облекчаване на запека чрез извличане на вода в червата, стимулирайки движението им. Установено е също така, че сушените сливи могат да помогнат за омекотяване на изпражненията, подобряване на консистенцията и увеличаване на честотата на изпражненията.

Друг силно слабителен плод е кивито. То е с високо съдържание на фибри, което го прави отлична храна, която спомага за постигането на редовност в тоалетната. В едно киви има по 3 грама фибри.

Може би един от най-добрите варианти за избавяне от запека е лененото семе. То има способността да насърчава мощно движението на червата. Семената не само ускоряват чревния транзит, но и честотата на посещенията в тоалетната. Още повече, ленът има многобройни други ползи за тялото.

ленено семе

Друг вкусен и ефикасен плод срещу запека са крушите. Те са с високо съдържание на фибри и сорбитол. Освен това крушите съдържат фруктоза – вид захар, който може да се абсорбира само в ограничени количества. Подобно на сорбитола, неабсорбираната фруктоза действа като естествено слабително средство, като въвежда вода в червата.

Смокините са отличен начин да забравите за запека. Изсушените смокини могат да осигурят концентрирана доза фибри. Половин чаша (75 грама) сушени смокини съдържат 7.5 грама фибри, което е 30% от дневните ни нужди. Доказано плодовете ускоряват транзита през дебелото черво и подобряват консистенцията на изпражненията и облекчават коремния дискомфорт.

Други храни срещу запека, са артишок, кефир, ревен, боб, сладки картофи, леща, чия, овесени ядки.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари