Какво да ядем, ако имаме артрит

Атрит

Ако имате артрит, знаете колко неприятно може да е това състояние. Артритът е термин за клас болести, които причиняват болки в ставите, подуване и скованост в ставите. Тя може да засегне хора от всички възрасти, полове и етнически произход.

Има много различни видове артрит. Остеоартритът се развива в ставите с прекомерната им употреба. Друг вид е ревматоидният артритавтоимунно заболяване, при което имунната система атакува ставите.

За щастие, има много храни, които могат да потушават възпалението и да помогнат за облекчаване на болката в частите от тялото, засегнати от състоянието. Всъщност 24% от хората с ревматоиден артрит съобщават, че диетата им оказва влияние върху тежестта на симптомите при артрит.

Вижте в следващите редове какво да ядем, ако имаме артрит. Изброените храни храни ще ви помогнат да приглушите тежките признаци на състоянието и да извършвате по-лесно ежедневните си дейности.

Мазни риби

Мазни риби

Мастни риби като сьомга, скумрия, сардини и пъстърва са източници на омега-3 мастни киселини, за които е доказано, че имат мощни противовъзпалително действие. Продължителната консумация на риба доказано намалява нивата на специфични съединения, свързани с възпалението. Рибата също е добър източник на витамин D, който може да помогне за предотвратяване на подуването и болката. Многобройни проучвания са установили, че ревматоидният артрит може да бъде свързан с недостиг на витамин D.

Чесън

Чесън

Чесънът има многобройни ползи за здравето ни. Проучвания сочат, че той намалява риска от рак, сърдечни заболявания и деменция. Освен това е доказано, че има противовъзпалителен ефект, който може да помогне за намаляване на симптомите на артрит, както и да подпомогне съпротивителните сили на имунната система. Така че чесънът е от ценните храни при артрит.

Джинджифил

Джинджифил

Освен ароматен и имащ свойството да добави изтънченост на всеки сладкиш и напитка, джинджифилът може да облекчи симптомите на артрита. Коренът и неговите компоненти блокират производството на вещества, които стимулират възпалението в тялото. Консумирането на джинджифил в прясна, прахообразна или изсушена форма може да намали възпалението и да помогне за намаляване на симптомите на артрит.

Броколи

Броколи

Не е тайна, че броколите са са на челно място в класацията на здравословните храни. Те също като чесъна имат свойството да намаляват възпалението. Броколите съдържат важни компоненти, които могат да помогнат за намаляване на симптомите на артрита. Такъв е сулфорафанът, който блокира образуването на тип клетки, участващи в развитието на ревматоидния артрит. Дори и да не сте фенове на броколите, не ги пропускайте. Те са важна част от диетата при артрит.

Грозде

Грозде

В гроздето е източник на антиоксиданти и притежава противовъзпалителни свойства. То съдържа няколко съединения, за които е доказано, че са от полза при лечението на артрит. Например ресвератролът е антиоксидант, присъстващ в ципата на гроздето. Съединението има способността да предотвратява сгъстяването на ставата, свързано с артрита чрез блокиране на образуването на ревматоидните клетки. Гроздето също съдържа съединение, наречено проантоцианидин, което намалява възпалението, свързано със заболяването.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари