Лечение на диспепсия

диспепсия

Някога усещали ли сте, че ви е разстроен стомахът след хранене? А може би това е придружено от газове, къркорене и подуване на корема? Всъщност има по-научен термин за този общздравен проблем. Става дума за диспепсия. Какво е диспепсия ли? Е, освен че е по-красива дума за разстроен стомах, диспепсията се свързва със симптоми на неправилното функциониране на храносмилателната система.

Смята се, че диспепсията засяга над една четвърт от населението. Така че, ако се чувствате некомфортно след хранене, определено трябва да прочетете тази статия, за да разберете как можете да предотвратите диспепсията и как да избегнете нежелани симптоми в бъдеще. Добрата новина е, че има някои високо ефективни естествени средства за храносмилане, които са или безплатни, или много евтини, и всички те са много лесни за изпълнение.

Какво е диспепсия?

Първо, за да се определи правилно диспепсията, важно е да се знае, че това не е заболяване. Диспепсията е по-скоро набор от често срещани симптоми като оригване, стомашни киселини, подуване на корема, къркорене на червата, гадене, парене в горната част на корема, дори диария.

Проблемът с диспепсията, наричана още нервен стомах, е общ термин, използван за описание на физическия дискомфорт или болка в горната част на корема, която най-често се усеща по време на хранене или веднага след това. Функционалната диспепсия е хронично неправилно функциониране на горния храносмилателен тракт без видими аномалии, които да обяснят хроничните симптоми.

болка в стомаха заради неправилно хранене

Причини и рискови фактори

Първопричините за диспепсията могат да се търсят в храната, напитките, лошите хранителни навици и начин на живот. Лошото храносмилане най-често се дължи на бърза консумация на храни, прием на твърде много алкохол, хранене с пикантни или мазни храни, прекомерна консумация на кофеин, консумирането на храни с високо съдържание на фибри, стрес, тютюнопушене. В други случаи, причината може да е инфекция, страничен ефект от лекарства или друго медицинско състояние на храносмилателната система. Някои изследвания показват, че може да има генетична предразположеност към функционална диспепсия.

Лечение на диспепсия

Диагнозата на диспепсията обикновено се основава на медицинската история на пациента, физически преглед и понякога ендоскопия в горната част на стомашно-чревния тракт. Не е изключено лекарят да назначи и други тестове, за да установи проблема. Важното в случая е още при първите симтоми незабавно да се консултирате с гастроентеролог, за да предотвратите по-сериозно здравословно състояние.

За щастие обаче, има и някои естествени средства и прости методи за справяне с проблема у дома. Ето какво трябва да опитате, ако страдате от диспепсия.

Консумирайте джинджифил

Когато става въпрос за облекчаване на диспепсията, джинджифилът се използва от хиляди години като ефективна храносмилателна помощ и естествено средство против гадене. Неотдавна тайвански изследователи откриха, че три капсули (общо 1. 2 грама) от джинджифил могат действително да помогнат на стомаха да освободи съдържанието му в тънките черва при хора с функционална диспепсия - състояние, при което 40 процента от пациентите страдат от анормално забавено изпразване на стомаха.

Това е основна причина, поради която джинджифилът помага на хората, които са подут корем или имат други стомашно-чревни нарушения. Той отпуска гладката мускулатура в лигавицата на червата и помага на храната да се движи по цялата система. Яденето на цял пресен джинджифил, пиенето на пресен сок от джинджифил и вдишването на етерично масло от дифузен джинджифил са високоефективни естествени начини за подобряване на стомашните разстройства.

Опитайте с екстракт от артишок

Проучване през 2015 г. показа, че екстрактът от артишок също може да подобри симптомите за стомашно разстройство. В сравнение с лицата, приемали екстракт от джинджифил и артишок за четири седмици, пациентите са имали намалени симптоми на гадене, пълнота, болка, както и подуване на корема. Изследването заключава, че и екстрактът от артишок, и джинджифилът са безопасни и високо ефективни при лечение на функционална диспепсия.

Релаксирайте повече

нервен стомах

Сведете нивата на тревожност до минимум и релаксирайте. Това естествено лекарство може да звучи твърде просто, но наистина е от огромно значение за страдащите от диспепсия, защото има пряка връзка между стреса и храносмилането.

Идеалните методи за релаксация могат да се различават в зависимост от отделните индивиди, но някои изпитани и облекчаващи стреса методи включват упражнения, йога, масаж, водене на дневник и прекарване на повече време сред природата. Отпускането на тялото и ума преднамерено и редовно е отличен начин за облекчаване на нежеланите проблеми със стомаха.

Изхвърлете от менюто си някои храни

Най-вредните храни при диспепсията са пикантните, мазните и преработени ястия. Нито една от изброените не е лесноусвоима за храносмилателната система и може лесно да предизвика симптоми на стомашно разстройство.

Затова забравете за тях. Колкото и да харесвате кафе, трябва да знаете, че ободряващта напитка също атакува храносмилателната система, както и себеподобните й с кофеин или какао. Препоръчително е също да изхвърлите от менюто си и продукти от лактоза (като краве мляко), кисели храни (като доматен сос) и изкуствени подсладители.

Изградете си полезни хранителни навици

За да избегнете диспепсия е важно да имате правилни хранителни навици, които конвенционалната медицина също насърчава. Сред основните правила са да се храните бавно и да дъвчете добре храната, никога да не лежите веднага след хранене, да избягвате храненето късно през нощта и да изчакате минимум три часа, след като вечеряте преди да заспите. Стойте далеч от всякакви дрехи, които са прекалено впити в тялото ви, защото те притискат стомаха, а това от своя страна може да причини гадене.

Спете на по-висока възглавница

Друга често срещана и лесна промяна, която изглежда помага на много хора с диспепсия, е спането на висока възглавница. Така ще помогнете за насърчаване на храносмилателните сокове да се движат по правилния начин - в червата, а не в хранопровода.

Избягвайте лекарствата, те атакуват стомаха

Нестероидните противовъзпалителни средства, които се отпускат без рецепта и често се приемат за болка, могат да предизвикат проблеми с храносмилането като диспепсия. Според гастроентеролозите тези лекарства причиняват повече от половината от всички кървящи язви.

Известно е същото и за антибиотиците, лекарствата за щитовидната жлеза, кръвно налягане и др. Когато имате диспепсия и пиете някакво лекарство, ако се установи, че причината е в него, трябва незабавно да го спрете.

Забравете за алкохола и цигарите

Пушенето на цигари и пиенето на алкохол са два от най-вредните навици, ако се борите със симптоми на стомашно разстройство. Известно е, че и тютюнопушенето, и консумирането на спиртни напитки дразят лигавицата на стомаха. Така че – опитайте се да забравите за тях или поне ги ограничете до минимум.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари