simptomi.bg»Статии»Лечение»Съвети за възстановяване след тежко раждане

Съвети за възстановяване след тежко раждане

Kristina K.Kristina K.
Новак
2320
тежко раждане

Възстановяването след травматично раждане може да отнеме много време и да ви коства много усилия. Някои полезни насоки могат да ви помогнат да преминете по-бързо, лесно и успешно през възстановителния период след раждането на вашето бебе.

Не съдете себе си

Макар че вашите представи и планове за раждането може да не са се сбъднали, това не бива да дава отражение върху вас като човек или като родител. Бъдете горди със себе си, че сте преминали през това преживяване. Напълно естествено е да изпитвате дистрес след подобно събитие, така че е важно да признаете, че се нуждаете от подкрепа в този момент.

Потърсете практическа подкрепа

Ако е възможно, опитайте да получите помощ, след като се върнете у дома. Тук партньорът, семейството и/или приятелите могат да играят жизненоважна роля в подпомагането на ежедневните задачи, които може да са доста трудни – особено ако сте преживели някаква физическа травма или се възстановявате след цезарово сечение.

Търсете и приемайте емоционална подкрепа

Потърсете подкрепа особено от хора около вас, които са съпричастни и могат да се грижат за вас.

възстановяване след тежко раждане

Признайте чувствата, които може да имате към вашето бебе

Грижата за вашето бебе може да бъде трудна. Като се има предвид травмата, която сте преживели, може да откриете, че се чувствате отчуждени от бебето или имате негативни чувства към него. Опитайте да разгледате тези чувства в контекста на случилото се. Свалете напрежението от себе си и си дайте време.

Говорете с някого

Ако откриете, че изпитвате непрекъснат дистрес, говорете с някой, на когото имате доверие, за вашето преживяване. Не чакайте чувствата да изчезнат от само себе си. Въпреки че може да е трудно да разкажете преживяването си, този процес може да ви помогне да контекстуализирате какво всъщност се е случило.

Помислете за въздействието върху връзката ви

Травмата при раждане може да има отрицателно въздействие върху връзката ви, особено ако партньорът ви също е бил травмиран. Преживяването на травма може да създаде объркване и отчуждение в двойката. Консултирането със специалист може да помогне в тези ситуации. При посещението при психотерапевт или психолог, всеки партньор ще се опита да разбере другия и в крайна сметка ще подпомогне възстановяването на връзката.

Не се обвинявайте

Знайте, че постепенно чувствата ви към вашето бебе ще се променят и ще станат по-положителни с времето.

Бъдете нежни към себе си

Всяко чувство на вина или скръб, които може да изпитате в общуването с вашето бебе са разбираеми, като се има предвид какво може да сте преживели. Бъдете горди със себе си и не се обвинявайте.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest