Надбъбречна недостатъчност - симптоми и причини

надбъбречна недостатъчност

Надбъбречната недостатъчност е състояние, при което се намалява функцията на надбъбречните жлези и в резултат на това се нарушава произвеждането на достатъчно количество от някои важни хормони, които са нужни на организма за правилното му функциониране.

Работата на надбъбречните жлези е изключително важна, тъй като тя всеки ден произвежда ключови хормона, сред които са половите ((естрадиол, дехидроепиандростерон), т.н. хормони на стреса (кортизол например), такива, които подпомагат съня, контролират електролитния баланс, нивата на течности в организма и телесното тегло. Хормоналният дисбаланс може да наруши рязко нормалния ви начин на живот.

Надбъбречните нарушения могат да бъдат два типа в зависимост от хода на протичане.

Т.н. първична надбъбречна недостатъчност е резултат от нарушението на надбъбречната кора. Тя се причинява от различни заболявания на надбъбречните жлези - инфекции, кървене, включително и рак.

Вторичната надбъбречна недостатъчност е по-често срещана, като тя е резултат от автоимунни заболявания, стрес и напрежение. Тогава имунната система разпознава надбъбречната кора като враг, нейните протеини и бели кръвни клетки започват да я нападат и така се стига до унищожението ѝ.

вредно хранене и надбъбречна недостатъчност

При такива постоянни атаки надбъбречните жлези не могат да реагират вече на стимулиращия хормон адренокортикотропин от хипофизната жлеза и така те не са в състояние да получават и изпращат сигнали за управление на производството на хормони.

Тези автоимунни реакции често са причинени от комбинация от различни фактори, сред които са липсата на достатъчно сън, липса на физическа активност, лоши здравословни навици, високи нива на стрес.

Някои от основните симптоми при хората с надбъбречна недостатъчност са продължителна хронична умора, усещане за слабост в мускулите, загуба на апетит, храносмилателни проблеми, ниско кръвно налягане, обилно потене. При жените може да се наруши и месечният цикъл.

Опитайте да се придържате към по-добър начин на хранене, за да поддържате хормоналното равновесие. Включете в менюто си храни, които стимулират надбъбречната енергия - много зеленчуци и плодове, риби, богати на омега-3 мастни киселини, храни с високо съдържание на фибри, здравословни мазнини.

Избягвайте приема на кофеин, източници на захари, хидрогенирани и рафинирани растителни масла - тези продукти провокират различни възпалителни реакции в тялото.

Надбъбречните жлези се нуждаят от сън. Липсата му води до по-завишено производство на хормони на стреса. Осигурете си поне 7-8 часа спокоен сън. Набавете си хранителни добавки, които укрепват тези жлези - магнезий, витамини от B-групата и омега-3.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати