Какво да правим при обезводняване

1 от 5 Снимки

Дехидратацията е опасна. Състоянието възниква, когато човек използва или губи повече течност, отколкото приема, а тялото няма достатъчно вода и други течности, за да изпълнява нормалните си функции. Ако не се вземат навременни мерки и не се заменят изгубените течности, настъпва дехидратация.

Всеки може да се обезводни. Състоянието е особено опасно за малки деца и възрастни. Най-честата причина за дехидратация при малки деца е тежката диария и повръщането. По-възрастните хора естествено имат по-малък обем вода в телата си и може да имат състояния или да приемат лекарства, които увеличават риска от дехидратация.

Това означава, че дори дребни заболявания като инфекции, засягащи белите дробове или пикочния мехур, могат да доведат до дехидратация при по-възрастните хора.

Дехидратацията може да се появи и във всяка възрастова група, ако не пиете достатъчно вода през горещо време, особено ако се упражнявате енергично. Обикновено може да се избавите от леко до умерено обезводняване, като пиете повече течности, но тежката дехидратация се нуждае от незабавно медицинско лечение.

Жаждата невинаги е надежден ранен индикатор за нуждата на тялото от вода. Много хора, особено възрастните, не се чувстват жадни, докато вече не са дехидратирани. Ето защо е важно да увеличите приема на вода по време на горещо време или когато сте болни.

Признаците и симптомите на дехидратация също могат да се различават според възрастта. При децата се забелязва сухота в устата и езика, липса на сълзи при плач, сухи пелени повече от три часа, безразличие или раздразнителност. При възразстните обезводняването се проявява под формата на екстремна жажда, рядка нужда от уриниране, тъмен цвят на самата урина, умора, виене на свят, объркване.

За да предотвратите дехидратация, пийте много течности и яжте храни с високо съдържание на вода като плодове и зеленчуци. Не позволявайте на жаждата да се появи. Пийте поне по шест чаши вода на ден или по половин чаша на всеки час.

Пийте възможно повече вода, ако повръщате или имате диария. Това важи с пълна сила за децата.

При интензивни тренировки хубаво е да започнете с хидратиране поне два часа преди фитнеса. Пийте течности по време и след упражненията.

Също така пийте повече течности при студено или топло време. Трябва да пиете допълнителна вода в горещо или влажно време, за да намалите телесната температура и да замените това, което губите чрез изпотяване. Може да се нуждаете и от допълнителна вода в студено време, за да се избегне загубата на влага от сухия въздух, особено на по-високи надморски височини.

По-възрастните хора най-често се дехидратират по време на незначителни заболявания като грип, бронхит или инфекции на пикочния мехур. Уверете се, че пиете допълнителни течности, когато не се чувствате добре.

Както вече казахме, дехидратация е опасна. Ако приемът на течности не ви помага да се възстановите, веднага потърсете медицинско внимание. Може да се наложи да ви поставят на системи, за да възстановят течностите в тялото ви.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари