Сменете реда на хранене, за да се предпазите от диабет

Сменете реда на хранене, за да се предпазите от диабет

Видовете храни, които консумирате, и дори редът, в който ги ядете, могат да повлияят на шансовете ви за развитие на диабет тип 2, сочи ново мащабно изследване, обхванало повече от пет милиона американци.

Проучването, представено пред Американското общество за хранене, извежда на преден план няколко основни заключения относно как и с какво да се храним, за да намалим шансовете за развитие на диабет тип 2.

Така например е установено, че преминаването към предимно растителна диета (но такава, която все още може да включва месо и млечни продукти) може да намали риска от диабет тип 2 с до 60%.

Консумирането на по-големи количества витамини В2 и В6 е свързано с по-нисък риск от диабет тип 2, докато получаването на повече В12 в диетата изглежда е свързано с по-висок риск от диабет тип 2.

Сменете реда на хранене, за да се предпазите от диабет

Редът, по който ядете храната си, изглежда също има значение. Хората, които консумират зеленчуци, преди да хапнат месо или ориз, имат по-ниски нива на кръвната захар заедно с положителни промени в хормоните на глада.

Увеличаването на количествата на плодовете и зеленчуците в менюто е много практичен и лесен начин за управление на диабет тип 2. Според констатациите на изследването половината чиния трябва да е зелена, дори и на закуска. Според учените един от най-добрите начини човек да започне деня е с чиния с омлет със спанак.

Що се отнася до последователността на хранене, експертите казват, че зеленчуците, храните с високо съдържание на фибри и дори протеините отнемат повече време, за да напуснат стомаха, което забавя покачването на нивата на кръвната захар.

Теоретично промяната на реда, в който ядете храните, може да има отражение върху теглото и контрола на апетита, каза водещият на проучването д-р Реха Кумар, водещ ендокринолог в световно известния медицински център Вейл Корнел в Ню Йорк.

Сменете реда на хранене, за да се предпазите от диабет

Разбира се, увеличеният прием на плодове и зеленчуци трябва да е свързан и с намалената консумация на захари от този вид, който се намира в повечето днешни сладкиши и газирани безлкохолни напитки, казва още тя.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати