Признаци за дефицит на калий

Признаци за дефицит на калий

Калият е един от най-важните минерали на нашето тяло. По-голямата част от него се намира в клетките, където помага на нашите нерви и мускули да комуникират, да транспортира други хранителни вещества, да поддържа функционирането на бъбреците ни и да пречи на натрупването на високи нива натрий. Неправилното хранене води до дефицит на калий, което крие сериозни рискове за здравето.

Ето шест признака, които показват, че имате ниски нива на калий - и как точно можете да получите достатъчно от него в диетата си. Доказано е, че средният до тежък недостиг на калий може да причини сърдечни аритмии или абнормен сърдечен ритъм, особено ако вече сте изложени на висок риск от сърдечни заболявания.

В действителност изследванията показват, че 7 до 17 процента от пациентите със сърдечно-съдово заболяване страдат от хипокалиемия. Това се дължи на влиянието му върху мускулните контракции и следователно върху сърдечната функция.

Ако чувствате, че сърцето ви бие учестено или прескочи ритъма, трябва да се обърнете към лекар възможно най-скоро. Нередовните сърдечни удари могат да бъдат изключително опасни и да доведат до сърдечен арест, което може да бъде фатално.

Друг притеснителен признак е, ако имате ниски нива на магнезий. Този минерал е свързан със стотици химични реакции в тялото ви и активно пренася калий през клетките ви. Така че, когато приемате недостатъчно магнезий, съдържащ се в спанака, ядките, соевото мляко, черния боб, авокадото и фъстъченото масло, нивата на калий в организма ви могат сериозно да паднат.

Признаци за дефицит на калий

Липсата на калий може да доведе до високо кръвно налягане, както и до камъни в бъбреците и слабост. Опитайте се да си го набавите, тъй като той е основен минерал, който ще се погрижи за доброто ви здраве, ще повдигне тонуса ви и ще пребори умората.

Ако болезнените мускулни спазми в краката ви са ежедневен проблем, може отново да е виновна липсата на калий, тъй като по време на тежка тренировка губите електролити. Ниският калий при спортистите води до мускулна слабост, умора и спазми.

Най-добрият начин да се доближите до препоръчителните 4700 милиграма калий на ден е да включите в менюто си повече плодове и зеленчуци. Вероятно веднага на ум ви идват бананите, но има и много други храни, които могат да се похвалят с голямо съдържание на калий. Можете да го намерите в продукти като листни зеленчуци, домати, краставици, тиквички, патладжан, авокадо, тикви, картофи, моркови, стафиди, моркови, боб, прясно и кисело мляко, месо, птици, риба и ядки.

Познати са и различни добавки, съдържащи калиеви соли, но за да намалите риска от развитие на нежелани ефекти и токсични реакции, е препоръчително да се консултирате предварително със специалист.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати