Храни, понижаващи холестерола

Храни, понижаващи холестерола

Около холестерола има много спорове. Това е вредно - казват американски изследователи и забраняват мазнините. Други учени разделят мазнините на вредни и полезни, и твърдят, че без последните тялото няма да може да работи нормално. Намират се в мазната риба, ядките, в нерафинираните растителни масла (маслини, соя, ленено семе и сусам).

Ето някои продукти, които ще помогнат за намаляване нивата на холестерола в кръвта:

Цитрусови плодове

Те са богати на пектин, разтворими фибри, които образуват вискозна маса в стомаха и премахват холестерола от него, още преди да влезе в кръвния поток и да запуши кръвоносните съдове.

Овесени ядки

овесените ядки понижават холестерола

Един от най-ефективните продукти за намаляване на холестерола. Можете също да използвате пълнозърнесто овесено брашно. Можете да добавите овес в палачинки, питки или пайове.

Бобови растения

Нахут, леща, боб - всички те съдържат разтворими фибри, което е много добре за сърцето. В допълнение, поради високото съдържание на протеини, бобовите растения могат частично да заместят мазните меса в храната.

Моркови

Подобно на цитрусовите плодове, съдържат много пектин. Ето защо морковите помагат за премахване на вредния холестерол от организма. Достатъчно е да се ядат два моркова на ден, за да се намали холестеролът с 10%.

Шамфъстък

Шамфъстъкът е храна за нисък холестерол

Тези ядки съдържат фитостероли, естествени растителни вещества, които блокират усвояването на холестерола в кръвта. В допълнение, шамфъстъците са богати на мононенаситени мастни киселини, влакна и антиоксиданти, вещества, които поддържат здравето на сърцето и кръвоносните съдове.

Зелен чай

Танинът в чая спомага за контрол на нивата на холестерола в кръвта. Зеленият чай е по-ефективен в това отношение, тъй като съдържа повече танин.

Сладък пипер

Сладките чушки понижават холестерола

Укрепва кръвоносните съдове и премахва холестерола. Той също така предотвратява повишаването на кръвното налягане, има антисклеротичен ефект. Има толкова много витамини в пипера, че сокът от него е бил използван през Средновековието като много ефективено антискорбутно средство.

Патладжани

Те имат много калий - следователно, за сърдечно-съдови заболявания, патладжаните са незаменими. Те нормализират водно-солевия метаболизъм, поддържат киселинно-алкалния баланс и намаляват нивото на холестерола в кръвта.

Домати

Яркочервеният пигмент на доматите се нарича ликопен - истинският "антидот на холестерола”. Учените смятат, че само 25 мг ликопен на ден ще намали с една десета холестерола в кръвта. За да си осигурите тази "доза", достатъчно е да изпиете две чаши доматен сок.

Чесънът

За понижаване холестерола яжте чесън

То съдържа вещество, наречено алиин/алицин, което има антихолестеролно действие. Самият алиин не носи специални ползи за организма. Но веднага след като започнете да режете, раздробявате или дъвчете чесън, той се превръща в алицин, който премахва плаката от съдовете.

Грах

Ако ядете само една и половина чаши варен грах на ден в продължение на три седмици, нивото на вредния холестерол ще намалее с 20%.

Така наречените наситени мазнини са най-опасни за нивата на холестерола. Те са главните виновници на холестеролните плаки. Най-наситените мазнини се намират в маслото, свинската мас, мазни меса, карантии.

Въпреки това е невъзможно напълно да се откажат наситените мазнини - те са необходими за нормалното функциониране на щитовидната жлеза, просто трябва да се опитате да не прекалявате с количеството. С диета от 2000 калории тялото се нуждае от около 15 грама наситени мазнини. Но всичко, което надхвърля тази норма, вече е вредно.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари