Как да се отървем от болките в кръста?

болки в кръста

Болката в гърба е често срещан проблем, който може да попречи на работата и личния живот на човек. За щастие, съществуват много домашни средства, които помагат за облекчаване на досадната болка в гърба.

При поява на болка в тази част на тялото заспиването може да се окаже трудно. Така може да се стигне до порочен цикъл, защото когато не спите достатъчно, болката в гърба може да се увеличи.

Лошото поза на сън също може да влоши болките в гърба. Опитайте да лежите настрани. Поставете възглавница между коленете, за да поддържате гръбнака в неутрално положение и да облекчите напрежението на гърба си. Ако трябва да спите на гърба си, плъзнете възглавница под коленете. Не забравяйте да спите на удобен твърд матрак.

За да се отървете от болките, трябва да внимавате и със стойката си. Лошата стойка може да влоши болките в гърба, особено ако седите дълго време така (примерно, ако работите на компютър). Седнете изправени, с отпуснати рамене, а ръцете ви трябва да се подпрени на облегалката на стола. Опитайте да поставите възглавница или навита кърпа между долната част на гърба и седалката. Дръжте краката си на пода.

При силна болка в гърба вземете обезболяващи без рецепта, които често помагат. Такива са нестероидни противовъзпалителни средства като аспирин и ибупрофен. И двете имат някои странични ефекти и някои хора може да не успеят да ги приемат. Говорете с Вашия лекар, преди да вземете обезболяващи.

облекчаване на болки в кръста

Ако проблемът не отшумява или се влошава, пробвайте физиотерапия. Физиотерпевтите могат да ви научат как да седите, да стоите и да се движите по начин, който поддържа гръбнака ви правилно подравнен и облекчава напрежението на гърба ви. Те също могат да ви научат на специализирани упражнения, които укрепват основните мускули, поддържащи гърба. Проучванията показват, че когато увеличите силата, гъвкавостта и издръжливостта си, болката в гърба намалява. Но това отнема време.

Лекарите често предписват почивка на легло за болки в гърба. Нови проучвания показват обаче, че това е едно от най-лошите неща, които можете да направите. Това може да влоши болката в гърба и да доведе до други усложнения. Не почивайте повече от ден или два. Важно е да станете и бавно да започнете да се движите отново. Установено е, че упражнението е един от най-ефективните начини за бързо облекчаване на болката в гърба. Опитайте плуване, разходка или йога.

Виж повече

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари