Начини за нормализиране на ниското кръвно налягане

кафе за повишване на ниското кръвно

Стойностите на кръвното налягане са един от показателите за здравословното състояние на организма. В идеалния случай кръвното трябва да е 120/80. При някои хора то е по-ниско, без това да им се отразява неблагоприятно, но ако не е обичайно за вас, трябва да вземете мерки. За ниско кръвно налягане се говори, когато стойностите са 90/60 или по-ниски. В тези случаи е препоръчително да посетите лекар, за да се определи причината за тези показания.

Ниското кръвно може да се дължи на заболяване, бременност, кръвозагуба, прием на някои лекарства. За нормализирането се приемат различни медикаменти, но те трябва да са изписани от специалист. Има начини, с помощта на които да нормализирате ниското налягане в домашни условия.

Един от най-популярните и приятни методи за борба с ниското кръвно е пиенето на кафе. Напитките, които съдържат кофеин, повишават кръвното. Такива са кафето, капучиното, черният чай. Ефектът е бърз, но краткотраен. Задължително изпийте и чаша вода с кофеиновата напитка, за да неутрализирате диуретичния ефект.

Куркумата и канелата също са подходящи за нормализиране на кръвното налягане. Канелата може да добавяте към кафето си, а не само да използвате за подправяне на сладкиши. Куркумата прибавете към различни ястия или пийте разтворена в чаша мляко.

Подправки за ниско кръвно

Розмаринът и босилекът са сред подправките, които могат да ви помогнат. В менюто ви трябва да присъстват и банани, стафиди, джинджифил. Копривата също помага.

Приемайте много течности. Подходящи са различните плодови и зеленчукови сокове. Препоръчва се приемът на червено цвекло, което можете да приготвите на салата или да изцедите сока му.

Сигурен начин да нормализирате ниското кръвно е да изпиете чаша вода със сол. Ако вкусът ви е неприятен, добавете и лъжица мед.

За дълготрайно нормализиране на кръвното трябва да спазвате някои правила. Не се изправяйте рязко от седнало или легнало положение, а го правете постепенно.

Не трябва да се обездвижвате, движете се достатъчно. Хранете се често, но в по-малки количества, не преяждайте. Приемайте витамин С, като най-добре е това да става с храната. Откажете алкохола.

Проветрявайте редовно помещенията. Ако усещате бодежи в сърцето и световъртеж, най-вероятно кръвното ви е паднало. В такъв случай веднага отворете прозорец и дишайте чист въздух. Хапнете лъжица мед или малко шоколадче, изпийте чаша вода. При възможност легнете за малко, докато усетите, че състоянието ви се нормализира. Избягвайте резките движения - внезапно изправяне или навеждане, защото може да ви прилошее пак.

Хапвайте по нещо малко на няколко часа, защото гладуването и големите интервали между храненето са сред основните причини за рязък спад в кръвното налягане. Винаги имайте в себе си нещо за хапване и ако усетите, че ви прималява, веднага се подкрепете.

Следващият съвет е да бъдете много внимателни с лекарствата, които приемате. Внимателно четете листовките, защото някои хапчета причиняват значителен спад в кръвното. При хора, които страдат от ниско кръвно, може да се получи хипотонична криза. Ако забележите, че някой медикамент има подобен ефект, веднага уведомете лекуващия си лекар, защото е възможно да се наложи корекция в терапията.

Намалете въглехидратите в менюто си. Те предизвикват рязко покачване на кръвната захар и след това рязко спадане. Това увеличава чувството на отпадналост и умора, може да се получи главоболие и неразположение. Не изключвайте напълно въглехидратите от менюто си, но ги намалете.

Подарете си масаж. Ще се почувствате много по-освежени и заредени, защото масажът ще подобри кръвообращението и ще премахне чувството на постоянна отпадналост.

Чай от коприва срещу ниско кръвно

Вече споменахме, че копривата помага за повишаване на ниското кръвно. Тя върши чудеса с тялото, защото подпомага производството на кръв и намалява анемията. Приемайте под формата на отвара или чай, а през пролетта наблегнете на полезни ястия с основна съставка коприва. Така ще подкрепите тялото си след дългите зимни месеци и ще укрепите имунитета си.

В случай, че страдате от ниско кръвно, задължително трябва да се храните разнообразно. Богатото на различни витамини и полезни вещества дневно меню ще помогне за стабилизиране на кръвното. Заложете на чисто пилешко месо, пълнозърнести храни, риба и ядки. Плодовете и зеленчуците също са важна част в здравословното меню. Хапвайте ти или под форма на гарнитура, или като следобедна закуска.

За безопасно повишаване на кръвното налягане помагат ядките, сирената и кафето (но в по-малки количества). Препоръчително е с чашата сутрешно кафе да хапнете филийка с масло и сирене. Така ще вкарате кръвното си в норма и ще имате достатъчно енергия през деня.

Заложете на храни, богати на витамини В - най-вече черен дроб, яйца, моркови, млечни продукти.

Според някои специалисти увеличаването на подправките в ястията има отлично действие върху ниското кръвно. Смята се, че даже подправките са за предпочитане пред солта, защото както всички знаем, тя има и опасни странични ефекти, поради което не бива да се прекалява с приема й. Не е необходимо да включвате какви ли не подправки в ястията си, просто увеличете количеството на черния пипер, който е много полезен в случая.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати