Диета с ниско съдържание на мазнини може да помагне срещу рака на гърдата

нискомазнинна диета

Здравните експерти отдавна осведомяват за ползите от диета с ниско съдържание на мазнини за предотвратяване на сърдечни заболявания. Но сега голямо проучване показва, че този хранителен режим може да направи същото и срещу рака на гърдата.

Изследователи установили, че яденето на храни с ниско съдържание на мазнини намалява риска жената да умре от рак на гърдата с 21%. Нещо повече, хранещите се по този начин жени намаляват риска от смърт от всякаква причина с 15%.

Това е единственото проучване, което дава доказателства, че определена хранителната намеса може да намали риска от смърт на жените от рак на гърдата, казва авторът на изследването д-р Роуан Члебовски, професор в биомедицинския изследователски институт в Харбър-UCLA медицински център в Торънс, Калифорния.

Хранителният режим отдавна е заподозрян като фактор при рака. Затлъстяването е свързано с 12 различни вида рак, включително постменопаузален рак на гърдата, според Американския институт за изследване на рака. Смята се, че диета, пълна със здравословни храни като зеленчуци, плодове, пълнозърнести храни и бобови растения, помага за предпазване от онкологични заболявания.

Челебовски отбеляза, че предишни проучвания показват по-висока честота на рак в страни, където хората са склонни да консумират повече мазнини. Последното проучване разглежда ефекта от нискомаслената диета върху честотата на рак на гърдата и смърт.

превенция на рака на гърдата

Близо 49 000 жени след менопауза от 40 центъра в Съединените щати били включени в проучването. Средната възраст на участничките била между 50 и 79 години. Те нямали анамнеза за рак на гърдата. Медицинските им данни били следени за период от 20 години.

Учените установили, че подходяща диета за намаляване от риска от рака е тази с ниско съдържание на мазнини, близка по отношение на диетичните подходи към тази за спиране на хипертонията, известна и като ДАШ диетата. Тя набляга на консумирането на зеленчуци, плодове, бобови растения и пълнозърнести храни, като се избягват високомаслени млечни продукти и мазни меса.

Според изследователите, мазнините трябва да се намалят до 25% от менюто, като на всяка цена се избягват рафинирани мазнини, а се набляга на здравословни. Учените не могат да установят все още дали някои отделни компоненти на диетата са по-важни от други, но се надяват по-нататъшното проучване да установи и това.

Нашето послание, след като станаха ясни резултатите от проучването, е, че не трябва да се търсят или да се стремим към някаква конкретна храна или група храни. Просто трябва да се намали общият прием на калории, да се променят методите на готвене и да се намалят порциите с месо и млечни продукти. Това е основното, казва д-р Роуан Члебовски.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати