Натурални продукти за здрави нокти

Натурални продукти за здрави нокти

/undefined Как да укрепим слабите и чупливи нокти? Не е толкова просто: кремове и маски, а ако те работят, то това става много бавно, а ваните за нокти не са процедура за всеки ден. Редовното нанасяне на лак за красив маникюр отслабва нокътната плоча дори ако е написано на лака, че е укрепващ.

Може би един доказан метод ще помогне: лека корекция на менюто. Яжте повече храни, които съдържат вещества, които са важни за здравето на ноктите. Ето и няколко добри възможности:

Авокадо

Натурални продукти за здрави нокти

Авокадото е ценен източник на растителен протеин, витамини А, В, Е и К, фолиева киселина, калий и здравословни мазнини. Всички тези елементи играят важна роля в укрепването на ноктите - заедно с косата и кожата. От кулинарна гледна точка авокадото е много гъвкаво: можете да ги добавите към салати и шейкове, да приготвяте гуакамоле да правите кремсупи и дори да си приготвите резени от авокадо на скара.

Маруля

Не без причина привържениците на здравословно хранене включват листата от марули в топ списъците на най-полезните продукти. Особено при тъмните видове има много желязо, цинк, магнезий, витамини А, В и Е, растителен протеин и други полезни вещества, които са жизненоважни за здравето на кожата, косата и ноктите. Какво да правим със салатата, така че всички тези елементи да се усвоят правилно? Просто я яжте сурова.

Яйца

Натурални продукти за здрави нокти

Твърдо свареното яйце за закуска е чудесна рецепта за тези, които се грижат за здравето на ноктите и искат те да бъдат силни, да не се цепят и да растат по-бързо. Яйцата имат много протеини и витамини В и D, които укрепват ноктите. Ако броите калориите, яжте само белтъка.

Спирулина

Спирулиновите водорасли не се отнасят към вкусна храната, но тяхната супер способност да стимулират имунитета определено заслужава внимание. Укрепването на ноктите е само един от многото положителни ефекти. Свойствата на спирулината се обясняват с огромното съдържание на бета-каротин, както и с изобилието от витамини от група В, биотин, протеини, магнезий и хлорофил. И желязото в чаена лъжичка спирулина е повече от месото!

Тиквено и слънчогледово семе

Това, разбира се, не важи за солените печени семена, които се продават в магазините в ярки опаковки. В суровата и непреработена форма те обилно съдържат протеини, цинк, магнезий, мед, витамин Е, биотин и "хормона на щастието" триптофан - всички тези компоненти имат положителен ефект върху здравето и силата на ноктите.

Кисело мляко

Натурални продукти за здрави нокти

Калций, биотин, витамин D, желязо, магнезий, калий - бялото, неподсладено кисело мляко съдържа цял килер от вещества, незаменими за здравите нокти. Разбира се, важно е киселото мляко да е колкото е възможно по-естествено - свежо, чисто, непретоварено с аромати и консерванти.

Орехи

Орехът е важен източник на омега-3 полиненаситени мастни киселини: много полезни мазнини, които имат положителен ефект върху метаболизма. Орехите също съдържат много протеини, фибри, магнезий, цинк, калий, мед, мелатонин и биотин. Ако редовно ядете орехи, това ще има положителен ефект не само върху здравето на ноктите, но и ще се чувствате по-ободрени, по-внимателни, концентрирани.

Добрата храна винаги помага на тялото да бъде здраво и силно. Не е лошо обаче, да си правите малки почивки от маникюра – просто да дадете време на ноктите си да възвърнат силата си.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари