Ето как тялото подсказва кои витамини ни липсват

падането на косата е симптом за дефицит на витамини

Храните се правилно, водите здравословен начин на живот и спите достатъчно? Въпреки това, понякога доброто здраве може да бъде трудно за постигане.

Например, как разбирате, когато ви липсват определени хранителни вещества? Вашето тяло ще ви подскаже най-добре. Когато имате ниско съдържание на определени витамини и минерали, ще го забележите в състоянието на кожата, косата и в цялостното ви настроение.

В тази статия ще ви запознаем с 3 сигурни признака, че се нужаете от повече витамини и минерали. Ако сте загрижени за някой от симптомите, консултирайте се с лекар. В следващите редове вижте как тялото подсказва кои витамини липсват?

1. Проблеми с косата и скалпа

Забелязвате, че косата ви е побеляла твърде рано? Ако не е по наследство, а вие все още сте около 20-годишни или по-млади, може би имате недостиг на мед. От друга страна, ако забележите, че косата ви е чуплива, това може да бъде признак на анемия, причинена от липсата на желязо.

проблеми с косата са симптом за дефицит на витамини

Чупливата коса може да се дължи и на ниски нива на биотин или фолиева киселина. Ако скалпът ви се лющи и сърби, най-вероятно ви липсват ключови витамини като А и С, или мастни киселини, които подпомагат производството на хидратиращи масла в скалпа.

Източници на мед: консервирани миди, стриди, гъби;

Източници на желязо: говеждо месо, нахут, боб, леща, спанак;

Източници на мастни киселини: мазни риби, орехи, ленено семе.

2. Чувство на умора

постоянната умора сигнализира за проблем с витамините

Умората може да бъде причинена от различни неща, включително ниски нива на калий. Тази липсва може да бъде причинена от хронични заболявания като бъбречните, както и от повръщане, диария или дори антибиотици. Умората може да бъде причинена и от недостиг на витамин D. Ако умората е придружена от загуба на апетит, гадене, повръщане и слабост, това най-вероятно се дължи на дефицит на магнезий.

Източници на калий: банани, пълнозърнести храни, мляко, зеленчуци, боб, грах'

Източници на витамин D: кисело мляко или прясно мляко, сардини'

Източници на магнезий: бадеми, кашу, фъстъци, спанак, черен боб, боб едамаме.

3. Червени подутини по кожата

Ако забележите, че върху горната част на ръцете и бедрата имате малки червени подутини, е много възможно да страдате от състояние, наречено кератоза пиларис. Това означава, че имате дефицит на ключови хранителни вещества като витамин А и цинк.

Източници на витамин А: сладки картофи, пъпеш;

Източници на цинк: птиче месо, хумус, тиквени семки.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати