Лечение чрез ходене

ходене

Ходенето може да лекува и е напълно безплатно! Известно е, че по време на процеса на ходене участват големи групи мускули и стави, дихателната система активно работи. Учените откриха, че хората, които ходят на работа пеша, са по-щастливи от тези, които трябва да стигнат до нея с транспорт.

Лекарите се интересуват от ходенето като метод за лечение от средата на деветнадесети век. През 1845 г. лекарят Хартвиг съветва пациентите си да се разхождат покрай морето и по хълмовете. От 1862 г. професор Вербер активно препоръчва на пациентите да вървят по пътеките на планинските курорти в Германия и Швейцария.

През 1885 г. германският лекар Ертел води всички тези начинания към въвеждането на нов метод за лечение на определени заболявания с помощта на дозирани разходки с различни характеристики на дължина, наклон на маршрута и темпото. Методът бързо става популярен в Европа.

Предимството на лечението с ходене е, че няма силно натоварване на опорно-двигателния апарат, което позволява на хора, които са с наднормено тегло и слабо тренирани физически, да го упражняват. В допълнение, при заболяване като остеохондроза, бягането е противопоказано, а ходенето ще помогне за облекчаване на болката.

Лечението чрез ходене може да бъде разделено на три вида:

Лесно - трасето не надвишава 500 метра, релефът се променя на практика без промяна на котата.

Среден - трасето достига 1500 метра, честотата на релефните неравности в маршрута се увеличава, включени са участъци с променлив ход на ходене.

Трудно - трасето може да варира на дължина от 3000 до 8000 метра, релефните промени варират от 600 метра надморска височина до 6000 метра надморска височина, има много участъци с променлив темп на ходене.

Положителните ефекти на лечебното ходене

лечение чрез ходене

Първоначално се смятало, че лечебното ходене помага за борбата със затлъстяването, както и заболявания на дихателната и сърдечно-съдовата система. Но скоро лекарите открили, че помага и при заболявания на опорно-двигателния апарат - позволява да укрепите мускулите, да подобрите метаболизма в тялото, да укрепите ставите и връзките.

Не забравяйте, че ходенето определено подобрява снабдяването на тялото ни с кислород, „ускорява кръвта през вените“ и изгаря излишните мазнини (например един час ходене с бързи темпове може да изгори 35 грама мазнини). В допълнение, увеличава притока на кръв в долните крайници, което помага за борба с уврежданията на съдовете на долните крайници от атеросклероза.

Но за да бъде ходенето още по-полезно, трябва да знаете как да ходите правилно и къде да ходите.

Изберете маршрут

Маршрутът трябва да е на познато за вас и безопасно място. Желателно е трасето да не съдържа много асфалтови участъци, участъци с бетонно покритие, павета. Факт е, че ходенето по такива повърхности силно изморява тялото ни. В идеалния случай, това са естествени пътеки, в гората, планината, полето или в парка. Още по-добре е, ако маршрутът ви съдържа изкачване и спускане, участъци с пясък. Важно е той да е в „зелената зона“ с естествена гледка, на която да се наслаждавате, докато се разхождате.

Техника на ходене

Основното правило на лечебното ходене е, че натоварването трябва да бъде постепенно. За начало са достатъчни бавен темп и лесен маршрут. Бавното темпо е 60-80 стъпки в минута. Нека продължителността на вашата разходка в началния етап не надвишава 10 минути.

След това постепенно можете ежедневно да увеличавате продължителността на разходката с 10 минути, като по този начин удължавате дължината на маршрута. Тук всичко е индивидуално: наблюдавайте тялото и здравето си. Ако не почувствате силна умора, повишен сърдечен пулс и дишането остава стабилно през целия маршрут, тогава маршрутът е по силите ви.

Добър показател, че маршрутът ви подхожда идеално, е усещане за лека, но приятна умора в края на пътуването. След като мускулите ви се укрепят, можете да увеличите темпото на ходене до средно, тоест 80-100 стъпки в минута.

Ако това също ви се струва слабо, можете спокойно да овладеете бързия темп на ходене, тоест повече от 100 стъпки в минута. Но не забравяйте да наблюдавате дишането и сърцебиенето, както и умората в гръбначния стълб и гърба.

При изкачванията винаги се опитвайте да вървите с бавно темпо; ако наклонът е малък - със средно.

Опитайте се да правите спирания през равни интервали, за да отпуснете краката си и правете упражнения за гъвкавост и разтягане. Освен това те ще ви позволят да възстановите дишането си, ако внезапно се задъхате. Добре е, когато ходите да издишвате на нечетна стъпка: 1.3.5.7, а вдишването да е на четна стъпка: 2.4.6.

По пътя трябва да вземете питейна вода. Общото тегло на нещата, които сте взели със себе си, не трябва да надвишава два килограма. Ходенето с тежка раница е загуба на време и излишно натоварване на тялото. Ако страдате от болки в гърба, тогава използвайте колан или ортопедичен корсет. С течение на времето, когато болката отшуми, ще ги премахнете.

Важно обстоятелство е времето на разходката - като общо правило сутринта е идеалното време. В никакъв случай не трябва да се разхождате следобед под палещото слънце. Оборудването трябва да е подходящо за времето. Не се преохлаждайте по време на разходка.

За 3 месеца практикуване на лечебно ходене човек с лекота започва да преодолява разстояния от 2-3 километра.

Разходката е по силите на всеки от нас. В допълнение към горното, ходенето също е в състояние да доведе нервната ни система до състояние на равновесие, да помогне за увеличаване на капацитета на белите дробове и да тренира сърдечния мускул. Ходенето е много полезно за здравето и е естествен антидепресант.

Ходете пеша при всяка възможност, бъдете здрави!

Виж повече

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари