5 естествени начина да спрете хъркането

хъркане

Милиони хора по света хъркат, когато спят. Хъркането се случва в резултат на изтласкване на въздух през тесен или блокиран дихателен път.

Със сигурност това явление е доста неприятно и причинява дискомфорт не само на хъркащия, но и на този, който споделя леглото си с него. Никой не би искал да звучи като оркестър или да спи с такъв човек.

Ако искате да сложите край на хъркането, направете тези пет промени в начина си на живот, които ще ви осигурят по-спокоен сън.

1. Наблюдавайте теглото си

След като заспите, мускулите в гърлото ви се отпускат и стените му започват да вибрират, докато вдишвате и издишате. Колкото по-тесен е дихателния път, толкова по-ужасно е хъркането.

Често наднорменото тегло е основната причина за хъркането заради наедряването на тъканите, водещо до стесняване на дихателния път. Избягвайте храна и алкохол най-малко три часа преди лягане, защото те могат да направят меката тъкан по-отпусната.

спане на една страна

2. Спете на една страна

Това е проста гравитация. Когато спите по гръб основата на езика и мекото небце попадат в задната част на гърлото, затова хъркате повече, отколкото, когато спите на една страна. За целта можете да спите, прегръщайки възглавница, дълга колкото вашето тяло, която да държи гърба и корема ви в правилна позиция през цялата нощ.

3. Промивайте носните си канали

Почистването на синусите може да има огромно влияние върху дишането през нощта. Затова преди да се настаните в мекото си легло, си направете промивки на носните канали със спрей за нос.

4. Дъвчете дъвка без захар

С напредване на възрастта тъканите, които облицоват гърлото, се разхлабват, особено ако сте предразположени към сънна апнея. Специалисти препоръчват на хората с тесни дихателни пътища да дъвчат дъвка без захар два пъти дневно в продължение на 20 минути. Така те ще упражняват мускулите на устата, езика, челюстта и лицето.

5. Правете упражнения против хъркане

Правенето на упражнения за уста или език могат да помогнат да се намали честотата на хъркането с 36% при пациенти, страдащи от лека форма на сънна апнея, показва проучване от 2015 г.

Упражнявайте се по следния начин: притиснете езика до небцето си и задръжте така 10 секунди. После отпуснете. След това изплезете езика и се опитайте да докоснете брадичката си с върха му. Повторете и двете упражнения по 10 пъти.

Пеенето е друг ефективен метод. Дори и да не притежавате добри гласови данни и пеете доста фалшиво, няма никакво значение. Важен е процесът на звукоизвличане, който укрепва мекото небце и останалите тъкани, чието отпускане причинява хъркане.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари