simptomi.bg»Статии»Превенция»Препоръчителен дневен прием на витамин B2

Препоръчителен дневен прием на витамин B2

храни с витамин В2
Снимка: 1

Витамин B2 или Riboflavin (рибофлавин) е водно-разтворим витамин, който всъщност е кристал, с красиви жълто-оранжеви оттенъци. В2 е един от най-важните витамини. Той е важен коензим при много биохимични процеси. Човек може да си набави витамин В2 от зърнени храни, бирена и хлебна мая, ядки, черен дроб, месо, яйца и мляко.

Има го и в зелените зеленчуци като например ряпа, цвекло, листа от репички, дива роза и листа на морков; плодове, като например папая, стафиди, кайсии, ябълки и тропически плодове; храни от животински произход, обезмаслено и необезмаслено краве мляко. Други добре известни източници на витамин В2 са бадеми, орехи, фъстъци, семена и горчица.

Хората, които тренират активно, познават много добре В2, тъй като той се използва в много спортни добавки. Този витамин е от изключително значение за здравословното ни състояние. Неговата функция е свързана с ензимите, които участват в метаболизма на въглехидратите, мазнините и протеините. Но освен това, В2 взема активно участие и в редица химически реакции в организма и затова е от съществено значение.

Какъв е препоръчителният дневен прием на витамин В2?

витамин В2

В2 е витамин, който се абсорбира през стените на тънкото черво до кръвта. Оттам той отива до тъканите и в клетъчните ензими на организма ни. Съхранява се в черния дроб и съответно черният дроб, бъбреците и сърцето са местата, където В2 се концентрира. Отделя се чрез урината. При прекомерен прием на витамин В2 е възможно тя да стане по-жълта на цвят.

Препоръчителен дневен прием витамин В2 за възрастни (RDA): ~ 1.3 мл на ден.

Мъже - 1. 5 мл;

Жени - 1. 2 мл;

Деца - 1. 3 мл;

Новородени - 60 мл.

храни с витамин В2
Снимка: 1

Дефицитът на витамин B2 може да доведе до възпаления на очите, нарушена чувствителност към светлина, сърбеж и парене на очите, възпаление на устата, възпаление и изгаряне на езика, както и до пукнатини по устните и по ъглите на устата. Това може да доведе и до по-потъмнена или мазна коса, мазна кожа, преждевременни бръчки по лицето и ръцете, разпластяване на ноктите. Дефицитът на рибофлавин води до неправилно функциониране на надбъбречните жлези. Може да предизвика и допринесе за заболявания като анемия, вагинален сърбеж и катаракта.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest