Заседналият начин на живот носи голяма опасност за здравето

заседнал начин на живот

Резултатите на ново изследване показват, че при хората, които предимно стоят прави или ходят по 2-3 часа, докато са на работа, има по-малък риск от затлъстяване и високо ниво на холестерола.

Ниското ниво на физическа активност, заседналият начин на живот е в основата на почти всеки десети случай на преждевременна смърт. Голяма част от хората предпочитат да се излежават или да седят през свободното си време. В допълнение към това те са принудени да седят и докато са на работното си място.

„Затова борбата със заседналия начин на живот може да донесе много ползи на общественото здраве“, казват учени от Кралския университет в Белфаст.

При хората, които водят заседнал начин на живот, затлъстяването, повишеното ниво на холестерола, диабетът, сърдечните и сърдечно-съдовите болести и т.н. се срещат няколко пъти-по-често, отколкото при останалите хора. Това показват наблюденията на учените за последните 3-4 години. За наблюденията си те използвали данни не само за Великобритания, но и за други развити страни в света. Според тях най-голям е проблемът в страните с развита икономика.

Учените установили, че всеки трети британец страда от недостатъчна двигателна активност и прекарва близо 6 часа на ден в седена или лежане пред компютъра. Всичко това води до здравословните проблеми, които вече споменахме и които всяка година стават причина за смъртта на близо 70 хиляди жители на Обединеното кралство.

заседналият начин на живот носи много вреди

В повечето случаи преждевременната смърт е причинена от диабет тип 2. При хората, които водят заседнал начин на живот, е 2 пъти по-вероятно да се появи това заболяване, отколкото при останалите. А заради ниска физическа активност у всеки шести диабетик се развива невъзприемчивост към инсулина.

Учените достигнаха до извода, че заседналият начин на живот е голяма заплаха за живота на милиони хора по света. Но тя може да бъде избетната, ако хората увеличат нивото на физическото си натоварване с 50 на 100. Редовното спортуване, физическите упражнения, разходките на чист въздух, качественият сън и заменянето на вредните храни с полезни за организма могат да променят ситуацията.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари