Джанките – ползи и вреди от консумацията им

Джанките – ползи и вреди от консумацията им

Всички познаваме джанките, те растат навсякъде около нас. Като плод за директна консумация не са толкова обичани и популярни. Но знаем ли за какво са полезни?

Този плод съдържа около 30 Kcal на 100 грама, състои се от 90 % вода, богат е на такива вещества: витамини (РР, група В, С, Е, А); органични киселини; пектин; каротен; минерали (магнезий, фосфор, желязо, калций, натрий, калий); въглехидрати; мазнини; протеини. Влакното е повече в кората на плода, отколкото в неговата маса. Той помага за прочистване на тялото.

За какво са полезни джанките?

Основните ползи от тази слива са свързани с въздействието и върху храносмилателния тракт. Плодовете стимулират червата, премахват токсините, спомагат за по-доброто храносмилане.

Сред другите полезни свойства: благоприятен ефект върху нервната система; ефект против стареене; подобряване на състоянието на кожата; освобождаване от кашлица, вирусни заболявания; жлъчегонен ефект; слаб спад на кръвното налягане; нормализиране на метаболитните процеси в организма; недостиг на витамини;

Съставът, богат на полезни вещества, позволява да се въведе плода в диетата на децата. Леката стимулация на чревната подвижност и естествения състав допринасят за употребата им по време на бременност, по време на студения период, за обогатяване на диетата. Нискокалоричните плодове ви позволяват да ги използват и тези, които се придържат към диета. В този случай плодовете ще бъдат алтернатива на сладкиши и други висококалорични храни.

За кои заболявания ще е полезно да се консумират джанки?

Джанки

Джанките биха могли да донесат полза при: инфекциозни болести; скорбут; нервност; депресивни състояния; прекомерно телесно тегло; мигрена; разрушаване на черния дроб; проблеми със съня; липса на витамини в храната; крехки кости; кардиоваскуларна патология; лошо зрение; слаб имунитет.

Какви са вредите от консумацията на плода?

В допълнение към ползите, джанките може да причинят и вреда. Тя е свързана с голямото количество фибри в плода и химическия му състав. Когато се използва в големи количества, е възможен лаксативен ефект. Тези, които имат слаби черва, е по-добре да се откажат от консумацията им. Тези плодове не се препоръчват за: възпалителни процеси в храносмилателните органи; индивидуална непоносимост; разстройство на червата; алергия към плода.

Джанките освен пресни могат да се консумират и консервирани. Подходящо е да се приготвят компоти, сокове, конфитюри. Плодовете могат и да се изсушат.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати