Кои храни да избягвате, ако имате подагра

Подагра

Ако страдате от подагра, знаете колко болезнена е тя. Заболяването е форма на артрита и се дължи на натрупването на пикочна киселина в организма. Това води до образуването на малки кристали в ставите, причиняващи болезнените усещания.

Когато организмът не е в състояние да се справи с цялата пикочна киселина, произтичаща от разграждането на пурините, може да се появи подагра. Ето защо, ако страдате от заболяването, трябва да избягвате следните храни и напитки:

Червени меса и карантия

Всички протеини от животински произход съдържат големи количества пурини, които могат да възпалят подаграта. Изследване е показало, че при хората, които ядат два пъти седмично червено месо, рискът от подагра е повишен с 50% в сравнение с тези, които го консумират веднъж на четири седмици. Червеното месо и органите като черен дроб, бъбреци, език, са най-богати на пурини и не трябва да се консумират от болните от подагра.

Кои храни да избягвате, ако имате подагра

Морска храна

Повечето морски дарове съдържат голямо количество пурини и трябва да се избягват от страдащите от заболяването. Особено опасни са ракообразните като скариди и омари. Трябва да се лишите и от миди, риба тон и сьомга.

Аспержи

Повечето зеленчуци са безопасни и здравословни, но аспержите не влизат в това число. Не ги изключвайте изцяло от менюто си, но не ги яжте често.

Бира

Алкохолът също съдържа пурини, а бирата е най-богата на тях. Ако не можете да минете без едно питие, има и добра новина. Проучване е показало, че виното не е свързано с повишаване на нивата на пикочната киселина, за разлика от твърдия алкохол и пивото, което го прави безопасно за хората с подагра.

Кои храни да избягвате, ако имате подагра

Газирани напитки и плодови сокове

Захарта в плодовете се нарича фруктоза и е свързана със скок в нивата на пикочната киселина. Яденето на цели плодове не носи риск от утежняване на подаграта, но подсладените напитки и плодовите сокове трябва да се избягват.

Обработени и пакетирани храни

Тук се включват множество храни, в които има фруктозен царевичен сироп – бисквити, крекери, вафли, сосове, дресинги. Пикочната киселина може да се увеличи и при консумацията на рафинирани въглехидрати, съдържащи се например в много видове макаронени изделия и хляб.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари