Перфектните храни за по-добра памет

1 от 15 Снимки
Храни за памет

Здравословното хранене понижава риска от диабет, хипертония и сърдечни заболявания, но все още не е ясно дали помага срещу болестта на Алцхаймер. Има обаче някои хранителни продукти, които не само поддържат тонуса на тялото, но могат да засилят мозъчната функция и да подобрят паметта.

Сред тях с положителното си действие се отличава зехтинът. В него има високо съдържание на витамин Е, който има изключително ползотворно влияние върху мозъка. Важната съставка се съдържа и във фъстъченото масло, семената и ядките.

Витаминът е мощен антиоксидант, който помага за защита на невроните и нервните клетки. При болестта на Алцхаймер невроните в определени части на мозъка започват да умират, което води и до унищожителните ефекти на болестта. Учените са установили, че изкуствено синтезираният витамин няма същото полезно действие като естествения.

Сьомгата, скумрията, рибата тон и други риби са богати на полезните омега-3 мастни киселини, включително докозахексаенова киселина. Това съединение е от изключително значение за нормалното функциониране на невроните. Освен това яденето на повече риби често означава хранене с по-малко червено месо и други форми на протеини, които са с високо съдържание на наситени мазнини и вредят на артериите.

Тъмнозелените листни зеленчуци като зеле, спанак и броколи са добри източници на витамин Е и фолиева киселина. Една чаша суров спанак има 25% от нужния дневен прием на витамин Е. От друга страна, фолиевата киселина може да защити мозъка чрез намаляване на нивата на аминокиселина, известна като хомоцистеин, в кръвта. Високите нива на хомоцистеин могат да предизвикат смъртта на нервните клетки в мозъка и са свързани с повишен риск от сърдечни заболявания.

Авокадото също е богат източник на витамин Е. Като цяло всички храни, богати на витамин Е, са полезни за мозъка. Бонусът на авокадото е изключително високото съдържание на витамин С, който също влияе благотворно на мозъчната дейност.

Слънчогледови семки също са добри източници на витамин Е. Едва 45 грама слънчогледови семена съдържат 30% от препоръчителния дневен прием на витамина. Поръсете ги върху салатата си, за да дадете перфектен старт на мозъка си. Най-добре е да ги консумирате сурови, но и печени вършат работа.

Виж повече

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари