5 готварски съвета за здраво сърце

готвене за здраво сърце

Ако имате високи нива на холестерол и кръвно налягане, вашият лекар вероятно ви е посъветвал да промените хранителния си режим, ориентирайки се към здравословните продукти.

Добрата новина е, че едва ли ще трябва да се лишите от много любими храни, тъй като има редица заместители, които могат да заместят вкусовете, които ви харесват. Билките и подправките придават страхотен аромат, ядките се грижат за по-мазната и питателна текстура, а чайовете – за снабдяването с антиоксиданти.

Ето как може да промените режима си, без да се лишавате от вкусовете, които обичате, намалявайки риска от сърдечни проблеми. Вижте 5 готварски съвета за здраво сърце:

1. Преоткрийте нови вкусове и текстури с помощта на билки и подправки

Обикновено хората бива привлечени от вкуса на сол и мазнина, тъй като това е основната текстура на повечето храни. Следователно, търсим такива продукти, за да угодим на вкусовите си рецептори. Те, обаче, не са особено полезни. Опитайте да разнообразите следващото ядене, набавяйки ги този вкус чрез билки и подправки.

Започнете с босилек, риган и мащерка. Може да опитате печени чушки, чесън, кантарион, кориандър, джинджифил, пипер – съставки, които придават пикантен, сладък, леко мексикански вкус и стил на храната. Експериментирайте и ще откриете тайната на подправките, осъзнавайки колко много могат да променят едно ястие.

2. Изберете нещо вегетарианско за допълнение към основното ястие

Тук става дума за гарнитурата. Нищо не разваля едно ястие повече от скучната гарнитура. Изберете различна и здравословна такава – зеленчуци към месото, рибата и бобовите растения. Наблегнете на тях, допълвайки чинията си с разнообразие, вкус и здраве. Добре е да наблегнете на сезонните растения. Например, повече цитруси през зимата.

3. Направете си бульон сами

домашно приготвеният бульон е полезен за сърцеот и здравето

Бульонът е в основата на всяка супа или сос, така че е важно да използвате такъв, който съдържа възможно най-много хранителни вещества. Създаването на собствен бульон е много по-лесно отколкото изглежда. Може да използвате остатъците от моркови, целина, броколи или друг зеленчук. Сложете ги в блендера, добавете вода, билки, подправки, ограничавайки солта, може да добавите и малко лимонова кора за аромат.

Може да си направите и пилешки бульон, като към зеленчуците добавите пилешки остатъци от гърдите, например, като предварително сте махнали кожата от тях.

4. Добавете ядки

Освен че ядките засищат и са доста питателна, а същевременно нискокалорична храна, която може да ви държи сити дълго време, те придават специфичен вкус и текстура на ястията. Ядки като фъстъци, бадеми, орехи, шамфъстък, понижават нивата на холестерола и кръвното налягане. Сурови или печени, ядките са едно от най-здравословните решения за сърцето, тъй като не съдържат вредни мазнини.

5. Гответе с чайове

Може би обичате да започвате деня с чаша ароматен чай за закуска, но едва ли сте си представяли да започнете да готвите с него. Уникалните вкусови характеристики на чая го прави идеален и подходящ за всяко ястие. Чаят снабдява организма с мощни антиоксиданти, които влияят благоприятно на сърцето. Най-ефективни за зелените и черните чайове.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари