Как да преборим хъркането с гимнастика?

Как да преборим хъркането с гимнастика?

Хъркането се смята за по-чест проблем на мъжете. Но и жените в средна и напреднала възраст страдат от хъркане. В младежката възраст това явление е много по-рядко срещано и като правило е свързано с респираторни патологии или други заболявания.

След 40 години метаболитните процеси в женското тяло започват да се променят, така че лигавицата на ларинкса не е толкова еластична, както преди. Това води до факта, че въздухът циркулира по-лошо, дишането по време на съня става патологично.

Причините за хъркане при жените могат да бъдат предизвикани от вътрешни и външни фактори: заболявания на УНГ органи (кривина на носната преграда, анатомични аномалии, хроничен ринит); стрес, хронична умора; навик да спите на гръб; затлъстяване; менопауза и хормонални смущения в организма; грешна захапка; алергични заболявания; лоши навици (пушене, алкохолизъм).

Как можем да си помогнем с терапевтична гимнастика?

За да се отървете от хъркането, трябва да изпълнявате прости упражнения, които поддържат мускулите на устата, небцето и езика в нормален тонус. Такава гимнастика е особено ефективна при неусложнени форми на хъркане, а при наличие на свързани заболявания е спомагателен метод и помага бързо да се отървете от това неприятно явление. Следните са прости и ефективни упражнения:

- Трябва напълно да отворите устата си и да изтласкате езика максимално. В тази позиция трябва да го задържите за около 5 секунди. Повторете упражнението до 30 пъти на ден по няколко опита;

Упражнения при хъркане

- На глас силно и дълго време трябва да се произнася буквата "и" или "у". Важно е да се опитате да максимизирате мускулите на устата и шията и да „изтеглите” звука, стига да позволява дишането;

- Притиснете езика последователно в небцето и в долната челюст, след това в дясната и лявата бузи. Движението трябва да бъде силно, необходимо е да държите езика във всяка позиция за няколко секунди;

- Хванете с ръка долната челюст трябва в областта на брадичката и я движете плавно напред и назад. В този случай мускулите на долната челюст трябва да устоят на това движение. Това упражнение при редовно изпълнение леко увеличава отвора на фаринкса. То също така служи като превенция на сънна апнея.

- Полезно е да се редува кратко вдишване през носа с дълбоко и плавно издишване през устата. Най-добре е това упражнение да се извърши 15 минути преди лягане в добре проветриво помещение.

- Коренът на езика трябва периодично да се движи настрани в гърлото, при това със затворена уста. За 1 опит трябва да направите 5 такива движения. Броят на опитите на ден може да достигне 10-20 пъти.

За да предотвратите хъркането, трябва да развиете навика да спите настрана, а не на гърба си. Главата не трябва да се извръща назад, тъй като това може да доведе до влошаване на свободното дишане и поява на сънна апнея.

Оптималното положение на главата спрямо тялото по време на сън се счита за паралелно или поне близко до нея. Това може да се постигне с ортопедични възглавници на малка височина. Последното хранене трябва да бъде не по-късно от 2 часа преди лягане, особено с млечни продукти. Много хора предпочитат да ги пият млечни напитки непосредствено преди лягане, но тъй като те се усвояват бавно и частично се отлагат на фарингеалната лигавица, по-добре е да ги пият веднага след вечерята.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари